![]() |
Temat czatu: Omówienie wyników Spółki za I półrocze 2014 roku oraz przedstawienie założeń na najbliższy okres |
16 września 2014 godz. 14.00 |
![]() |
Na pytania inwestorów odpowie:
p. Artur Mikołajko – od 25 lat Prezes Zarządu, współzałożyciel i główny akcjonariusz Spółki. Jego wieloletnie doświadczenie oraz znajomość polskiego rynku artykułów sportowych znakomicie przyczynia się sukcesu prowadzonego biznesu.
Pasjonuje się narciarstwem i żeglarstwem, czego dowodem są liczne uprawnienia m.in.: patent kapitana jachtowego Polskiego Związku Żeglarskiego, patent kapitana motorowodnego Polskiego Związku Motorowodnego, stopień instruktora narciarskiego Polskiego Związku Narciarskiego, stopień podharcmistrza Związku Harcerstwa Polskiego, uprawnienia nurkowe P1 CMAS. W roku 2009 dowodził (jako kapitan) wyprawą żeglarską wokół Przylądka Horn.
Opis Spółki:
Podstawowa działalność spółki INTERSPORT Polska S.A. polega na handlu detalicznym artykułami sportowymi w specjalistycznych sklepach sportowych o powierzchni około 1000 m2 zlokalizowanych w prestiżowych centrach handlowych dużych miast Polski.
Spółka działa na polskim rynku artykułów sportowych od 1988 roku. Początkowo znana pod nazwami Centrum Sportu MAKS sp. z o.o. i MAKS SPORT S.A., a od 2005 roku jako INTERSPORT Polska S.A. Spółka podpisała wówczas Umowę Licencyjną z INTERSPORT Deutschland eG (IDE), działającą w imieniu właściciela znaków, tj. INTERSPORT International Corporation (IIC) i stała się wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT. Przynależność do największej na świecie Grupy INTERSPORT, zapewnia Spółce dostęp do najkorzystniejszych ofert produktowych, co gwarantuje klientom optymalne ceny w stosunku do jakości.
Każdy z salonów INTERSPORT posiada pełną gamę sprzętu do uprawiania około 40 dyscyplin sportowych. Marki wiodących producentów takich jak: Adidas, Nike, Puma, Reebook, Salomon stanowią 80% całej oferty. Dodatkowo asortyment wzbogacony jest o OFERTY SPECJALNE, czyli specjalnie zaprojektowane modele, dostępne wyłącznie w sieci INTERSPORT, a znane już na świecie MARKI WŁASNEINTERSPORT.
Stałym klientom spółka INTERSPORT Polska S.A. proponuje udział w programie lojalnościowym „Dla Aktywnych”, zaś rodzicom uczestniczenie w SYSTEMIE WYMIANY NART DZIECIĘCYCH – TECNOPro. W wybranych placówkach działa INTERSPORT RENT - system wypożyczenia topowych modeli nart oraz rakiet tenisowych. Uzupełnieniem oferty jest również działający sezonowo SERWIS (narciarski, rowerowy, rolkowy i tenisowy). Profesjonalni pracownicy w salonie są gwarancją satysfakcji klienta.
W dniu 11 lipca 2006 roku Spółka INTERSPORT POLSKA S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Kapitał zakładowy dzieli się na 13.933.334 akcje, które uprawniają do oddania łącznie 20.600.000 głosów. Spółka jest objęta Programem Wspierania Płynności GPW z uwagi na niski free flow.
Zapis czata inwestorskiego
Moderator: Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w czacie inwestorskim z Arturem Mikołajko, Prezesem Zarządu Intersport Polska SA, który odbędzie się 16 września (wtorek) o godz: 14:00.
Moderator: Witamy wszystkich Inwestorów, uczestniczących w czacie. Zapraszamy do zadawania pytań. Odpowiedzi będzie udzielał p. Artur Mikołajko Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A. Dziękujemy za pierwsze pytania, czekamy na kolejne.
Damian: widziałem, że jesteście partnerem capital market games. Do zobaczenia w Zakopcu!
Artur Mikołajko: Miło nam się będzie spotkać w realu..
Janko: Dzień dobry Panie Prezesie!
Artur Mikołajko: Witam...
Artur Mikołajko: Głównym powodem są słabe wyniki osiągnięte w styczniu i lutym br. W styczniu sprzedaż była niższa o 12% z powodu braku zimy, a w lutym obniżyliśmy znacząco marżę sprzedając kurtki za 1/2 ceny - w celu obniżenia stanu towarów zimowych. Wynik po stycziu i lutym był dużo słabszy, ale efektem udanej wyprzedaży jest niższy stan towarów zimowych z którym wchodzimy w kolejny sezon. Wyniki od marca w każdym miesiącu były lepsze r/r.
Janko: Zmniejszyliście koszty, w tym za wynajem. Oprócz lokalu w Łodzi, nie zmniejszyliście żadnego innego lokalu.
Artur Mikołajko: W zeszłym roku zmniejszyliśmy powierzchnię salonu Kraków CH Zakopianka i CH Borek Wrocław. Obecnie zmiejszamy powierzchnię w CH Rivieraw Gdyni. Dzięki temu mimo dodatkowych sklepów koszty czynszów pozostały na podobnym poziomie.
marek b: Ostatnio wiele wydarzeń sportowych i okołosportowych odbywa się na Stadionie Narodowym. Czy IPO planuje jakieś działania promocyjne towarzyszące takim imprezom?
Artur Mikołajko: POszukujemy działań promocyjnych, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Duże akcje marketingowe koordynuje centrala INTERSPORT. Jeżeli imprezy na Stadionie Narodowym będą się wpisywały w ten schemat, to z nich skorzystamy.
marek b: Z czego wynikała poprawa przepływów operacyjnych (półrocze do półrocza)?
Artur Mikołajko: Przepływy operacyjne na 1H 2014 uległy poprawie w stosunku do 1H 2013. Spowodowane to jest głównie lepszą rotacją towarów oraz mniejszym stanem zobowiązań krótkoterminowych.
marek b: Czy z poprawy przepływów operacynych w H1 możemy wnioskować, że w całym roku też może być lepiej czy to raczej inne rozłożenie w czasie?
Artur Mikołajko: Pracujemy nad poprawą przepływów i chcemy aby były lepsze na koniec tego roku, w porównaniu do 2013.
banex: Zmniejszyły się koszty finansowe. Dlaczego?
Artur Mikołajko: Zmniejszający się poziom kredytów inwestycyjnych powoduje, że płacimy mniejsze odsetki od zaciągniętych kredytów. Dodatkowo obniżenie stawki WIBOR pozytywnie wpłynęło na zmniejszenie kosztów finansowych.
big stiff: Czy wyjaśniło się już postępowanie antymonopolowe wobec spółki oraz FORDEX SA?
Artur Mikołajko: Zgodnie z tym co informowaliśmy sprawa nie jest do końca zakończona przez UOKIK.
masło: w komunikacie czytamy, ze struktura przychodów była nietypowa dla dwóch pierwszych kwartałów. Jaka ona była? Dlaczego?
Artur Mikołajko: W komunikacie mówimy o zmianie struktury zysków a nie przychodów. W I kwartale pomimo osiągniętego zysku nie jesteśmy zadowoleni z wyniku (słaba zima), natomiast w II kwartale poprawiliśmy sprzedaż i wynik z czego jesteśmy zadowoleni (znaczny wzrost sprzedaz grup całorocznych).
Irek: Grupa zmienia politykę na zwiększanie udziałów całorocznych grup towarów. Czy możecie oszacować w jakim stopniu wpłynęło to na osiągnięte wyniki? W jakim stopniu wdrożyliście już tą nową politykę?
Artur Mikołajko: Stawiamy na rozwój sprzedaży grup całorocznych, co uniezależnia nas od wpływu pogody. Od 2 lat notujemy wzrosty w tych grupach, ale dopiero teraz ich udział jest znaczący.
Tomson: jak na wyniki II spółki wpłynął mundial 2014?
Artur Mikołajko: Niestety nie tak pozytywnie jak EURO 2012, ale np. piłki Adidas sprzedawały się bardzo dobrze.
knf: Czy w planach na ten rok jest otwarcie jeszcze jakiegoś sklepu?
Artur Mikołajko: Planujemy otwarcie zmodernizowanego salonu w CH Riviera w Gdyni w IV kwartale br. Szczegóły w dzisiejszym raporcie bieżącym.
Tomek: Jak na prowadzony biznes przekłada sie rozwój konkurencji czyli Decathlonu ?
Artur Mikołajko: Każdy sklep sportowy jest konkurencją, ale jeśli chodzi o Decathlon to mocno się różnimy konceptami. Na początku mieliśmy obawy, ale obecnie chętnie konkurujemy w podobnych lokalizacjach ze względu na różną ofertę towarową.
Tomek: Jak chcą Państwo zwiększać przychody skoro maleje powierzchnia handlowa? Gdzie szukać potencjału do zwiększania przychodów ?
Artur Mikołajko: Powierzchnia ogólna zmalała dzięki procesowi optymalizacji, ale powierzchni sprzedaży pozostała na podobnym poziomie. Planujemy zwiększać sprzedaż z 1 m2 istniejących sklepów oraz otwierając nowe lokalizacje.
Ewka: jakie cele są przed spółką na najbliższy okres/najbliższe lata?
Artur Mikołajko: Główny cel to poprawa rentowności. Dzięki wzrostowi sprzedaży, zwiększeniu marży i utrzymaniu kosztów na podobnym poziomie.
KRK_biegacz: Czy na polskiej giełdzie są podobne spółki do Intersport? Jeśli nie to do jakich zagranicznych spółek porównywać Intersport?
Artur Mikołajko: Na polskiej giełdzie nie ma podobnych spółek z branży sportowej. Jesteśmy siecią sklepów sportowych i porównywanie nas do sklepów odzieżowych i obuwniczych jest nie do końca trafione.
radamel!: Podobno przeciętny Polak wydaje na artykuły sportowe 8 euro rocznie. Jest to bardzo mało. Czy w związku z tym nie byłoby dobrym pomysłem na wprowadzenie do oferty również tańszych produktów?
Artur Mikołajko: Mamy też tańsze produkty, ale gwarantujący minimalny poziom jakości. Wydatki na artykuły sportowe są bardzo zróżnicowane i my w swojej polityce stawiamy na dobre produkty sportowe.
Money MAKER: Czy w ostatnich 12 miesiącach Intersport otwierał nowe sklepy?
Artur Mikołajko: W listopadzie 2013 otworzyliśmy salon w Galerii Bronowice w Krakowie, a w marcu 2014 dwa sklepy - jeden w Lublinie CH Felicity a drugi w Kaliszu w Galerii Amber.
KRK_biegacz: Jak po pierwszym półroczu i kawałku drugiego półrocza zapatruje się Pan na wyniki za cały 2014 rok?
Artur Mikołajko: Chcemy osiągną dodatni wynik finansowy.
inwestoR: ciekawi mnie czy sprzedawcy w sklepach dostają wynagrodzenie od wielkości sprzedaży?
Artur Mikołajko: Tak, sprzedawcy otrzymują premię od wielkości sprzedaży.
andi: Obrót akcjami spółki na GPW jest śladowy. Pojedyncze transakcje potrafią zbić kurs o kilka procent. Kiedyś w planach była emisja mająca na celu rozwodnienie kapitału? Czy nadal jest rozważana?
Artur Mikołajko: Przy tym poziomie kursu akcji na razie nie rozważamy dodatkowej emisji.
Robson: jak kształtują się marże produktów całorocznych względem pozostałych produktów?
Artur Mikołajko: Ciężki sprzęt sportowy: rowery, narty, sprzęt fitnesowy ma niską marżę, odzież jest na średniej marży, a akcesoria sportowe na najwyższej. W renomowanym sklepie sportowym musimy przedstawić klientowi ofertę wszystkich grup towarowych, z naciskiem na różnorodność.
fifi grosz: Czy jest możliwe wydłużenie terminów płatności od dostawców?
Artur Mikołajko: Model współpracy INTERSPORT z dostawcami wyróżnia się dogodnymi warunkami płatności.
zimmek!: ile lokali jeszcze planujecie \"pomniejszyć\"?
Artur Mikołajko: Obecnie jesteśmy na etapie modernizacji salonu w CH Riviera w Gdyni. Zmiejszamy go z pow. około 2.600 m2 do 1.200 m2.
zimmek!: ale w nieskończoność nie na się tego zmniejszać
Artur Mikołajko: Chcemy osiągnąć zaplanowany poziom rentowności sklepów. Nie chodzi o samo zmniejszanie powierzchni a jej dostosowanie do odpowiedniej lokalizacji.
Dagson: Czy Mistrzostwa Świata w Siatkówce w Polsce mają jakieś znaczenie dla sprzedaży?
Artur Mikołajko: Posiadamy małą ofertę z tym związaną, ale nie ma to większego znaczenia na globalne wyniki.
Dagson: pamietam, że efekt EURO był super dla Was i odbił się w wynikach
Artur Mikołajko: Tak, ale EURO było wyjątkowe, bo dotyczyło ogromnej ilości kibiców na stadionach i fan zonach.
łysy: Po doświadczeniach z zeszłej zimy macie już strategię, jeżeli sytuacja się powtórzy w tym roku?
Artur Mikołajko: Nasze oczekiwania do sprzedaży grup zimowych są w tym roku mniejsze ponieważ stawiamy na sprzedaż grup całorocznych.
Piotras_1988: skąd taki wzrost sprzedaży. Nigdzie nie widziałem żadnej nowej akcji promocyjnej
Artur Mikołajko: Od lutego do sierpnia notujemy stały wzrost sprzedaży r/r. Wynika to głównie z dynamiki obrotów grup całorocznych. Poza tym mamy wiele akcji promocyjnych skierownych do wszystkich klientów oraz do klientów systemu lojalnościowego.
waldi: Czym wyróżnia się spółka na tle konkurencji?
Artur Mikołajko: Zależy której konkurencji ? Mamy dobre, markowe produkty w możliwie najlepszych cenach, oferowane w dogodnych lokalizacjach dla klienta. Oferujemy usługi dodatkowe: w tym serwis narciarski-rowerowy-łyżworolkowy-tenisowy, badanie na bieżni, e-sklep, imprezy dla stałych klientów.
marek b: Czy możecie otwierać sklepy w polsce w modelu franczyzowym? Jeśli tak to czy taki model wpsółpracy jest rozważany?
Artur Mikołajko: Tak, zgodnie z zapisami umowy licencyjnej możemy rozwijać sieć franczyzową w Polsce. Obecnie skupiamy się jednak na rozwoju sklepów własnych.
Tomek: Kiedy będzie można spodziewać sie stałego zrównoważonego wzrostu akcji ?
Artur Mikołajko: Kiedy zaczniemy pokazywać coraz lepsze wyniki. Mam nadzieję, że to nastąpi w najbliższym czasie.
deco: W czym widzi Pan potencjał spółki? Kurs akcji w trendzie spadkowym... niestety
Artur Mikołajko: Głównie w poprawie wyników...
marek b: Jak w dwóch zdaniach zachęciłby Pan inwestorów do kupna akcji?
Artur Mikołajko: W spółce drzemie duży potencjał. Akcje dzisiaj są wyjątkowo tanie i można na nich będzie w przyszłości dużo zarobić. Planujemy dalsze wzrosty sprzedaży, co wpłynie pozytywnie na poprawę wyników i przełoży się na kurs akcji.
marek b: Jaki wpływ na wyniki spółki miała sprazedaż artykułów FIFA World Cup 2014?
Artur Mikołajko: Jak już wcześniej odpowiadałem - był pozytywny ale nieznaczący.
marek b: Jakie były główne wydatki inwestycyjne spółki w bieżącym roku?
Artur Mikołajko: Otworzyliśmy dwa nowe sklepy - w Lublinie i Kaliszu.
marek b: W tym i przyszłym roku przypada termin spłaty ok. 15 mln zł kredytów krótkotemirnowych. Czy spółka będzie refinansować zadłużenie bieżące zadłużeniem długoterminowym?
Artur Mikołajko: Planujemy odnowić kredyty na kolejny okres.
marek b: Czy możemy spodziewać się dalszej obniżki marż?
Artur Mikołajko: Chcemy docelowo podwyższyć marżę sprzedażową.
marek b: Większość zobowiązań stanowią te krótkoterminowe. Czy powinniśmy się martwić?
Artur Mikołajko: Nie :)
marek b: Czy wszystkie sklepy sieci są rentowne?
Artur Mikołajko: Niestety nie. Stąd wynika nasza optymalizacja powierzchni sieci.
marek b: Jaką orientacyjnie stawkę za metr kw. płacicie?
Artur Mikołajko: Wg naszej wiedzy jest ona rozsądnie niska...
Janko: czy ceny wynajmu takich powierzchni idzie w dół?
Artur Mikołajko: Z tego co nam wiadomo, ceny wynajmu się nie zmieniły jeśli chodzi o cały rynek. Natomiast różnie wygląda to w poszczególnych lokalizacjach.
marek b: Jakie są plany spółki związane z otwarciami nowych sklepów?
Artur Mikołajko: Planujemy rozwój sieci sprzedaży, ale tylko w dogodnych lokalizacjach oraz na dobrych warunkach finansowych.
proffes: Z jaką marżą spółka sprzedaje produkty?
Artur Mikołajko: Jak już odpowiadałem, wcześniej marże na posczególnych produktach są zróżnicowane i oscylują około 40% - nie jesteśmy "odzieżówką" aby osiągać więcej :)
Sowa: Panie Arturze, udało Wam się zmniejszyć straty, zwiększyć przychody netto, ale zysk brutto jest dużo niższy wobec 1H13. Dlaczego?
Artur Mikołajko: Jak już odpowiadałem wcześniej, za mniejszy zysk od oczekiwanego odpowiedzialny jest wynik sprzedaży zimowej (I-II). Od marca do czerwca wynik na sprzedaży jest znacznie lepszy r/r.
marek b: Jeśli marża oscyluje koło 40%, to eliminując rowery, narty etc. mamy ponad 60%? Czy jeszcze więcej?
Artur Mikołajko: W całości oscyluje około 40%. Na dobrych markowych produktach nie można mieć 60% jeśli nie jest się producentem.
andi: czy obecnie bardzo ciepły wrzesień pomaga, czy przeszkadza w sprzedaży?
Artur Mikołajko: Ciepły wrzesień nam nie pomaga....
marek b: Cena za metr kw - poniżej 30€? Może jakieś widełki?
Artur Mikołajko: Na szczęście znacznie poniżej 30 € ..
marek b: Odnośnie zapadającego zadłużenia krótkoterminowego - rozumiem, że będą przedłużane umowy na kredyty w rachunku bieżącym?
Artur Mikołajko: Tak.
Im on fire: Czy w ostatnim okresie skończyły się umowy na wynajmowane powierzchnie handlowe? Spółka wynegocjowała lepsze warunki przy przedłużaniu? Które umowy są bliskie wygaśnięcia?
Artur Mikołajko: W każdym roku kończy się kilka umów najmu. Jest to okazja do renegocjacji warunków. Ostatnio przedłużyliśmy umowę w Arkadii na porównywalnych warunkach, w innym centrum handlowym udało nam sie obniżyć czynsz.
Łukasz EM: Panie Prezesie, niby fajny ten wasz sklep, ale kto te rzeczy kupuje? w mojej opinii macie mega drogie produkty. czy macie jakieś narzucenia z centrali? Niemiecki intersport też jest drogi w porównaniu do konkurencji
Artur Mikołajko: Na całym świecie produkty markowe nie są tanie - jakość jest w cenie. Np. na rynku samochodowym auto potrafi kosztować od 30 do 300 tys. zł - podobnie jest w przypadku butów biegowych, które mogą kosztować od 50-1000 zł. Świadomy klient wybiera produkty spełniające odpowiednie parametry.
sad september: Istotnie spadły koszty finansowe.... czy jest to spowodowane spadkiem wysokości odsetek czy innymi zdarzeniami jednorazowymi?
Artur Mikołajko: Wysokości odsetek.
Fijałek: Czy zarząd zakłada dalszy rozwój marek własnych?
Artur Mikołajko: Tak, zakładamy dalszy rozwój marek własnych jako uzupełnienie oferty wiodących producentów.
andi: Jakie warunki musiałyby zostać spełnione, żebyście mieli szansę na wypracowanie ok. 5% rentowności netto? Jaki poziom rentowności może osiągnąć Intersport np. w perspektywie 3 lat?
Artur Mikołajko: Planujemy powrócić do dobrych czasów osiągania rentowności na poziomie 3%.
czatmistrz: Jakie usługi dodatkowe można świadczyć w sklepach oprócz dotychczasowych?
Artur Mikołajko: W tym roku po raz pierwszy w naszych salonach na specjalnych urządzeniach można było dobrać odpowiednią wielkość roweru, poszerzyliśmy bazę sklepów oferujących badanie biegaczy na bieżni. Stale rozszerzamy ofertę usług dodatkowych.
marek b: Czy popularyzacja sportowego stylu życia w szczególności biegania i fitness znacząco i bezpośrednio wpływa na wyniki, czy jest to ogólny pozytywny wpływ?
Artur Mikołajko: Popularyzacja biegania i fitnesu wpływa pozytywnie na sprzedaż tych grup towarowych. Ich dynamika jest obecnie dwucyfrowa.
Stypuł: Spółka charakteryzuje się bardzo dobrą obsługą. Jakie działania podejmujecie aby obsługa była na takim poziomie..
Artur Mikołajko: Staramy się odpowiednio dobrać obsługę w procesie rekrutacji, długo ją szkolimy a następnie kontrolujemy okresowo. Najlepsi otrzymują premię.
marek b: Decathlon ma inny koncept rozwoju, a jak zapatrujecie się na zagrożenie konkurencyjne ze strony Martes Sport, który wydaje się mieć zbliżony koncept biznesowy, a ostatnio otwiera coraz więcej sklepów
Artur Mikołajko: Martes Sport opiera się głównie na swoich markach i ma tanie produkty - podobnie jak Decathlon. Nasza oferta jest inna - mocno sie różnimy, co potrafi docenić świadomy klient.
marcin: Czy planują Państwo wprowadzenie produktów innych firm?
Artur Mikołajko: Nie zamykamy sie na żadne firmy. W strategii INTERSPORT jest posiadanie oferty najlepszych producentów. Ciągle testujemy nowych dostawców i ich produkty na pojedynczych sklepach i w przypadku pozytywnych efektów sprzedaży rozszerzamy na całą sieć.
andi: W jakim stopniu udało się spółce uniezależnić poziom przychodów od pogody. Jakie są Państwa szacunki dot. wyników II półrocza br.
Artur Mikołajko: Uniezależniliśmy się od pogody kładąc nacisk na grupy całoroczne. Nie podawaliśmy prognozy, ale planujemy osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego w tym roku.
andi: czy spółka ma większe potrzeby kapitałowe, czy ewentualne zyski mogłaby przeznaczyć na dywidendę?
Artur Mikołajko: Jak już wcześniej informowaliśmy... w momencie kiedy zaczniemy wypracowywać znaczące zyski, chcemy część przeznaczyć na dywidendę.
tm: Z czego wynika niska rentowność niektórych sklepów
Artur Mikołajko: Czasami ze zbyt dużej powierzchni, a czasami z niedostosowania warunków finansowych do danej lokalizacji.
marek b: Na Zachodzie wzrasta moda na elektryczne rowery i inne gadżety ekologicznej, ale niekoniecznie wysiłkowej jazdy. Jak Pan ocenia potencjał takich produktów i czy możliwe jest wprowadzenie go do sklepów?
Artur Mikołajko: W Niemczech sprzedaż elekrycznych rowerów przeżywa boom... kupują je głównie emeryci. Niestety polskiego emeryta nie stać na taki rower. Posiadamy takie rowery w sprzedaży, ale ich sprzedaz jest śladowa. Barierą jest cena.
kris: rośnie zainteresowanie sportem, dlaczego nie widać tego w wynikach spółki, kiedy należy oczekiwać poprawy?
Artur Mikołajko: Przeciwnie, w tym roku spółka od lutego do sierpnia pokazuje wzrosty sprzedaży.
marek b: Jak wygląda lojalizacja pracowników, zatrzymywania najlepszych sprzedawców? Zdarzyło mi się spotkać w IS z różną jakością obsługi...
Artur Mikołajko: Prowadzimy program kafeteryjny dla pracowników, najlepszych nagradzamy premią. Staramy się mieć jak najlepszych pracowników, ale młodzi ludzie uprawiający sport nie zawsze mają dobre podejście do klientów - pracujemy nad tym :)
marek b: Czy w obszarze optymalizacji zatrudnienia coś będzie sie działo?
Artur Mikołajko: Cały czas dostosowujemy ilość pracowników do natężenia sprzedaży w salonach. Dbamy o jakość pracowników, staramy sie eliminować najsłabszych i w ich miejsce zatrudniać bardziej obiecujących. Od tego roku mamy również ponad 5% pracowników z niewielkim stopniem niepełnosprawności, co przynosi oszczędności w kosztach zatrudnienia.
marek b: Jakie są przyczyny tak znacznego spadku zysków firmy?
Artur Mikołajko: Odpowiadałem już wcześniej :) - chodzi głownie o słabe wyniki sprzedaży zimowej (stycznia i lutego).
Moderator: Dziękujemy bardzo ! Zapraszamy do kontaktu poprzez stronę internetową www.inwestor.intersport.pl, archiwalny zapis czata zostanie opublikowany na naszej stronie oraz stronie SII. Zainteresowane osoby prosimy o dalszy kontakt mailowy.