Debiut IMS na rynku głównym GPW i omówienie perspektyw rozwoju Spółki |
|
czwartek, 16 października 2014r. godz. 12:00 |
Na pytania inwesotrów odpowiadać będą:
Michał Kornacki, Prezes Zarządu
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie - specjalizacja trenerska. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Masterfoods Polska Sp. z o.o., jako przedstawiciel handlowy, by awansować na Regionalnego Kierownika Sprzedaży. W latach 1999-2002 piastował stanowisko Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Fructa Polska Sp. z o.o., jednocześnie będąc członkiem European Management Team w Wasergold Gmbh. W 2002 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu Marspol Serwis Sp. z o.o. Od 2005 roku zasiada w Zarządzie IMS Sp. z o.o. W 2007 roku został Prezesem Internet Media Services SA ( IMS) notowanej na NewConnect firmy z wieloletnim doświadczeniem o innowacyjnym profilu działalności. Za Jego kadencji IMS od lat utrzymuje pozycję lidera w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu Marketingu Sensorycznego (audio, video, aroma, digital signage), kładąc nacisk na kompleksowe podejście do Klienta i miejsca sprzedaży poprzez dostarczanie najnowszych rozwiązań marketingowych podnoszących efektywność prowadzonego biznesu. Prywatnie pasjonat miejsc pełnych słońca, wody i dobrego jedzenia.
Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu
W latach 2004 – 2007 pracował jako niezależny analityk na GPW S.A. w Warszawie, zajmując się inwestycjami i doradztwem w zakresie instrumentów pochodnych i akcji. W 2007 r. objął stanowisko dyrektora finansowego w Mewa S.A., pracując równolegle do 2010 r. jako p.o. dyrektora finansowego a następnie jako dyrektor zarządzający w Szame sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył roczne szkolenie w Ernst&Young Academy of Business „MSSF a polskie zasady rachunkowości”. Ukończył studia Master of Business Administration organizowane przez Politechnikę Lubelską i University of Illinois. W Internet Media Services SA od czerwca 2010.
Zapis czata inwestorskiego
Moderator: Zapraszamy serdecznie na czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu IMS S.A. Zapraszamy do zadawania pytań.
bron: Witam Prezesów!
Zarząd IMS SA: Witamy Państwa
Kacper: Na kiedy planowane jest przejście na główny parkiet? Czy mogą Państwo podać już konkretną datę?
Zarząd IMS SA: Pracujemy nad tym cały czas. Spodziewamy sie zadebiutować w najbliższych tygodniach
Krzyko: jak oceniają Panowie działalność spółki po 9 miesiącach 2014 roku?
Zarząd IMS SA: Rozwijamy się zgodnie z planem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w tym roku
wallstreet: W wywiadzie na konferencji WallStreet powiedział Pan, że w Polsce może istnieć nawet około 100 tys. punktów handlowo usługowych, gdzie IMS mogłoby świadczyć swoje usługi. Czy spółka jest w stanie obsłużyć taką ilość punktów?!
Zarząd IMS SA: Zdecydowanie tak, działamy w oparciu o nowe technologie które dają nam ogromne możliwości w tym zakresie bez istotnego zwiększania kosztów stałych spółki
Antek: Czy spółka ma w planach kolejne przejęcia?
Zarząd IMS SA: Przejęcia są jednym z elementów strategii IMS, mówiliśmy o tym wielokrotnie i nic się nie zmienia
Antek: Czy zarząd obserwuje zainteresowanie akcjami ze strony instytucji finansowych?
Zarząd IMS SA: Tak, nasze dobre wyniki przyciągają uwagę inwestorów instytucjonalnych
mmmaslov: Dlaczego spółka zmienia rynek na GPW?
Zarząd IMS SA: Taki był plan juz w 2007 roku żeby pewnego dnia zawitać na GPW i realizujemy ten plan
Antek: Czy zarząd będzie rozważał po publikacji raportu za 3Q korektę prognoz finansowych?
Zarząd IMS SA: Ten rok jest bardzo dobry nie mogę jednak na ten moment powiedzieć nic więcej
Imioła: Spółka stale powiększa liczbę odbiorców. Rozumiem, że firmy, które raz zdecydowały się na marketing sensoryczny w IMS już zostają w spółce? Zdarzają się sytuacje, kiedy klienci rezygnują z usług? Z jakich powodów?
Zarząd IMS SA: Ponad 90% klientów pozostaje z nami na wiele lat. Czasami jednak firmy upadają i wtedy tracimy takich klientów. To jest główny powód rozwiązania umów. Na szczęście takich przypadków jest bardzo mało
debiutant: zastanawia mnie w jakiej formie są płatności za usługi IMS. Czy jest to jednorazowa płatność za usługę czy może „miesięczny abonament”? Jak to działa?
Zarząd IMS SA: Jest to usługa abonamentowa oparta na umowach zawieranych na średnio 2-3 lata i przedłużająca się automatycznie dalej. Są również umowy na 5 lat.
nowik: na ostatnim czacie powiedział Pan, że spółka ma nadwyżkę netto, więcej gotówki niż długu. Spółka cały czas się rozwija. Czy nakłady na rozwój w biznesie są na tyle małe, że spółka nie musi się zbytnio zadłużać czy spółka jest po prostu na tyle bogata?
Zarząd IMS SA: I jedno i drugie. Działamy na rynku technologii i mediów, nie inwestujemy w fabryki z dymiącymi kominami więc nakłady inwestycyjne są już dzisiaj niewielkie
mmmaslov: A dlaczego wówczas w tym 2007 plany się zmieniły? Ogólna koniunktura na rynku? Czy coś innego? Poza tym pytałem dlaczego ta zmiana, a nie czy był kiedyś taki plan. Co jest nie tak z notowaniami na NC, że trzeba się przenosić na GPW?
Zarząd IMS SA: koniunktura to powód, na NC jesteśmy w NC lead ale jednak NC nie daje np. możliwości inwestycyjnych dużym funduszom
klimek: jakie koszty są główne, największe dla spółki?
Zarząd IMS SA: Koszty pracy ludzi
Antek: Co sądzą Państwo o obecnej wycenie spółki?
Zarząd IMS SA: Że jest nieadekwatna ogólnie rzecz ujmując. Przy takiej skali wyników i stabilności biznesu
Darek: jestem początkujący, także nie wiem czy jakoś to samemu mogę sprawdzić?
Zarząd IMS SA: Tak w raportach bieżących spółki
dywidenda: ok, wiem że będę monotonny.... w jakiej wysokości spółka może wypłacić dywidendę za 2014 rok?
Zarząd IMS SA: Polityka dywidendy jest jasna. Ma rosnąć r/r dokładnie ile nie mogę teraz tego podać
Darek: to ilu zatrudniacie pracowników? czy to są tak drodzy wykwalifikowani pracownicy?
Zarząd IMS SA: Aktualnie w grupie pracuje ok 80 osób
Bolek: jakiej dynamiki przychodów można się spodziewać w 2015 roku?
Zarząd IMS SA: Ponieważ potencjał rynku jest bardzo duży chcielibyśmy co roku rosnąć nie wolniej niż dotychczas
inwestor_Snoop: wierzycie, że GPW przyciągnie fundusze?
Zarząd IMS SA: Tak
miron: jaki udział w polskim rynku marketingu sensorycznego posiada IMS?
Zarząd IMS SA: Polski rynek dopiero powstaje, mogę jedynie powiedzieć o potencjale w porównaniu z tym co ma IMS. Szacujemy go delikatnie na ok 100-150 tyś lokalizacji, czyli na ok 500-600 mln złotych
Pawel: jak radzą sobie nowe spółki niedawno przejęte?
Zarząd IMS SA: Całkiem dobrze, jednak na pełne efekty synergii trzeba jeszcze poczekać pewnie koło roku
emeryt: możecie Panowie przedstawić plany operacyjne na 2015 rok?
Zarząd IMS SA: W swoim czasie na pewno podzielimy się tą wiedzą. Teraz jest za wcześnie aby o tym mówić
Kacper Małek: Jak dużą macie konkurencję na rynku krajowym i czy jest jakiś globalny gracz którego się boicie jeśli miałby się pojawić w Polsce? A druga rzecz to czy są jakieś podmioty których akwizycją bylibyście zainteresowani?
Zarząd IMS SA: Konkurencją dla nas jest odtwarzanie radia lub płyt czy plików mp3 z internetu. To nie jest jednak profesjonalne podejście do marketingu muzycznego. Nie obawiamy się żadnej konkretnej konkurencji, raczej ogólnych nastrojów w gospodarce, które mogą ewentualnie zahamować popyt, ale póki co nie zahamowały :) Rozważamy przejęcia tak jak juz wspominałem
zbyszek: działacie na wielu rynkach, planujecie wejście na kolejne rynki zagraniczne?
Zarząd IMS SA: Zdecydowanie tak. Ta usługa jest potrzebna, wdzięczna i efektywna, więc skoro w Polsce tak to dlaczego nie w innych krajach?
emeryt: czy KNF klasycznie zwleka?
Zarząd IMS SA: Nie, procedowanie przebiega sprawnie
zbyszek: jaka konkurencja panuje za granicą?
Zarząd IMS SA: podobnie jak u nas plus kilku lokalnych graczy na ogół mniejszych niż IMS
wynikowiec: co to za event za 114 tys. zł? Jeśli to jest tylko wasze fee to gruba impreza się szykuje
Zarząd IMS SA: :)
Pawel: IMS korzystał w przeszłości z dotacji unijnych na czym sporo zyskał. Czy w kolejnych okresach również planowane jest korzystanie z dotacji?
Zarząd IMS SA: Tak, tam gdzie to będzie możliwe będziemy podpierać się pieniędzmi z dotacji. W końcu mamy gonić Świat
SIR Matt: jakie segmenty rynku, innowacyjne i niszowe w szczególności są w kręgu waszego zainteresowania...
Zarząd IMS SA: To są informacje poufne i strategiczne, nie chcemy podawać pomysłów na tacy.
poldek: jaki procent przychodów pochodzi z zagranicy?
Zarząd IMS SA: Na razie to małe kwoty nie przekraczające 10%
Kacper Małek: Co to znaczy że potencjał rynku jest duży, proszę podać jak go Panowie rozumiecie, jakieś liczby?
Zarząd IMS SA: Sam tylko ZAIKS zbiera pieniądze za legalne granie muzyki z około 100 tysięcy obiektów w Polsce. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te punkty grały IMS
bron: w ramach przejścia na główny parkiet nastąpi dodatkowa emisja akcji?
Zarząd IMS SA: Nie jest planowana emisja
SIR Matt: fajnie macie podejście \"Gonić Świat\" to mi się podoba, wszyscy chcą gonić Europę, tak jakbyśmy byli za nimi 100 lat!
Zarząd IMS SA: W naszej branży Europa to za mało. Najbardziej doświadczona w aromi forma na Świecie to amerykański ScentAir który jest chyba o rok starszy od IMS. Wnioski nasuwają się same
Alek: co ma znaczyć ten uśmiech :D? może więcej detali?
Zarząd IMS SA: Znaczy, że detali nie mogę podać i musi Pan wejść na bankiet bez mojej pomocy :)
dywidenda: a jakieś obligacje w niedalekiej przyszłości?
Zarząd IMS SA: Nie ma potrzeby, mamy zabezpieczone środki na swoje cele
klimek: Zastanawia mnie pewna rzecz. Na przykładzie aromamarketingu, czy raz dobrany zapach dla danego odbiorcy jest stosowany cały czas, czy może zapach, jak i pozostałe elementy marketingu sensorycznego są zmieniane z czasem? Może zależy to od sezonu, wiosenny, jesienny?
Zarząd IMS SA: Tak zmieniają się kompozycje wraz ze zmieniającą się sytuacją
miron: jak już pytanie o skup... czy można spodziewać się kolejnych transzy skupu akcji?
Zarząd IMS SA: Tak skup trwa
emeryt: a tak w ogóle to prospekt już potwierdzony?
Zarząd IMS SA: prospekt został zatwierdzony 3 października
inwestor!: Gdzie Państwo widzą IMS za 2-3 lata?
Zarząd IMS SA: W wielu krajach i na wielu nowych rynkach, ze znacznie większą ilością punktów abonamentowych
debiutant: Panie Prezesie, czy usługi marketingu sensorycznego są drogie? pytam bo zastanawiam się czy klienci zaczną rezygnować z usług kiedy dopadnie ich gorszy okres w biznesie
Zarząd IMS SA: okres 2010 -14 w gospodarce był przeciętny a mimo to my w tych latach odnotowaliśmy rekordowe przyrosty abonamentów
wallstreet: czy najwięcej pracy macie jedynie przy wdrożeniu, potem jest już to \"samograj\"?
Zarząd IMS SA: Nie jest to takie proste, ale efekt skali działa u nas bardzo wyraźnie
inwestor!: powiedział Pan, że konkurencja dla IMS praktycznie nie istnieje, bo IMS działa już od dawna i jest liderem rynku. Czy spółka czuje się jak monopolista? Czy i jak korzysta z takiej pozycji?
Zarząd IMS SA: Nie jak monopolista ale jak lider. Zasuwamy do przodu :)
inwestor!: jeszcze odnosząc się do konkurencji, rynek marketingu sensorycznego wydaje mi się bardzo perspektywistycznym rynkiem. czy macie obawy, że konkurencja rozrośnie się w szybkim tempie?
Zarząd IMS SA: tego nigdy nie można wiedzieć. Dlatego jeszcze raz. Zasuwamy do przodu
wynikowiec: czy będzie podana prognoza wyników finansowych na przyszły rok? Jeśli tak to kiedy?
Zarząd IMS SA: Tak, będziemy publikować prognozy
miron: czy w związku z nadwyżką netto spółka planuje zewnętrzne finansowanie na rozwój?
Zarząd IMS SA: ? a konkretnie
szumi: jakie marże osiąga spółka na poszczególnych typach marketingu sensorycznego?
Zarząd IMS SA: Bardzo proszę przeczytać SF tam znajdzie Pan/ni dużo danych nt
przemo: IMS będzie przejmował inne firmy?
Zarząd IMS SA: Tak jak mówiłem wcześniej. Jest to element naszej strategii
debiutant: brawo, brawo, nareszcie!
Zarząd IMS SA: Dzięki wielkie. Tez się cieszymy
Zarząd IMS SA: Dziękujemy Państwu Do Zobaczenia IMS
Moderator: Dziękujemy Państwu za udział w czacie.