Chat with us, powered by LiveChat

Czat - wyniki finansowe Grupy AMBRA za I kwartał roku 2014/2015

 

Czat inwestorski

Temat czata:

Wyniki finansowe Grupy AMBRA
za I kwartał 2014/2015 r.

14 listopada 2014 r. 
godz. 15:00

  

Uczestnicy czata: na pytania inwestorów odpowiadać będą:

Robert Ogór, Prezes Zarządu

W Zarządzie AMBRA S.A. od 2003 r., funkcję Prezesa Zarządu pełni od 2008 r. Absolwent Wydziału Filozofii Uniwersytetu w Heidelbergu. W latach 1994 – 2004 pracował jako doradca i członek grupy zarządczej do spraw inwestycji kapitałowych i rynków zagranicznych Sektkellerei Schloss Wachenheim AG – większościowego akcjonariusza AMBRA S.A. Pełni również szereg funkcji nadzorczych w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 

 

 

Piotr Kaźmierczak – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy

Związany z AMBRA S.A. od 2005 r. Pełni funkcję Członka Zarządu AMBRA S.A. od 2008 r. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiował również zarządzanie na Uniwersytecie w Würzburgu. Ukończył studia podyplomowe ACCA w zakresie rachunkowości i finansów. W latach 1998 – 2005 pracował w KPMG Polska Audyt Sp. z o.o. w Warszawie oraz w KPMG DTG AG w Düsseldorfie. Pełni również funkcje nadzorcze w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 

 


 

Zapis czata inwestorskiego

 


 

Moderator: Serdecznie witamy Państwa na kolejnym spotkaniu online i zapraszamy do zadawania pytań. Pod ikonką "Pliki do pobrania" znajduje się nasza najnowsza prezentacja poświęcona wynikom za I kwartał. Rozpoczynamy za 15 minut.

 

w.wojnowski@retailnet.pl: Ile obecnie działa sklepów Centrum Wina? Czy w tym roku otwieraliście sklepy w centrach handlowych i w jakich? Jakie są założenia pod względem otwarć w 2015 roku? W jakich miastach planujecie (liczba mieszkańców)? Czy zaczęliście otwierać sklepy w nowym mniejszym koncepcie? Ile może powstać takich sklepów? Jaka jest średnia powierzchnia punktu?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Obecnie działa 25 sklepów Centrum Wina. W bieżącym roku otwarty został 1 sklep w Lublinie w Centrum Handlowym Felicity. W najbliższym czasie nie planujemy nowych otwarć, ponieważ istniejące sklepy zlokalizowane są w najlepszych centrach handlowych i najatrakcyjniejszych miejscach i nadal mają potencjał wzrostu sprzedaży. Nasze sklepy mają powierzchnię od 30 do 80 metrów kwadratowych.

 

 

stan: Jednym z segmentów działalności spółki są nieruchomości inwestycyjne. Mogliby Państwo powiedzieć coś więcej o tej działalności?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Pozycja ta obejmuje przede wszystkim nieruchomości zlokalizowane w Bukareszcie należące do naszej spółki zależnej ZAREA S.A.

 

 

iwest: Jak przewidują Państwo wyniki w IV kwartale roku kalendarzowego? Popyt na rynkach zagranicznych się zwiększy?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Liczymy na dobre wyniki IV kwartału roku kalendarzowego. Za wcześnie jest jeszcze, żeby powiedzieć coś więcej o wynikach. Zdecydowana większość sprzedaży realizowana jest w drugiej połowie grudnia.

 

 

majka: Czy w okresie świątecznym, w IV kwartale kalendarzowym, odnotowują Państwo zwiększone przychody?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Okres IV kwartału kalendarzowego to zawsze najlepszy okres sprzedażowy. Poziom sprzedaży jest w tym okresie ponad 2 razy większy niż średnio w pozostałych kwartałach.

 

 

SAF: Łączna sprzedaż zwiększyła się. Jak wygląda natomiast sprzedaż samego wina czy produktów z wyłączeniem przychodów z Cydru Lubelskiego? Czy tutaj też odnotowane zostały wzrosty?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Przychody z Cydru Lubelskiego wyniosły ok. 10 mln zł w I kwartale, natomiast niższe przychody odnotowano na winach musujących i wermutach, głównie z powodu ograniczenia sprzedaży do dyskontów.

 

 

Ewa_01: Z czego wynika wzrost wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W celu zwiększenia dostępności i dystrybucji CYDRU LUBELSKIEGO zwiększona została organizacja sprzedaży w Polsce. Dodatkowo do wzrostu wynagrodzeń przyczyniły się kilkuprocentowe podwyżki płac.

 

 

iwest: Jak przedstawia się działalność spółki na zagranicznych rynkach Rumunii, Czech i Słowacji?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Obniżona sprzedaż w I kwartale wynikała z: a/ Rumunia - towarowanie rynku przed podwyżką akcyzy we wrześniu 2013 r. = efekt bazy, b/ Czechy i Słowacja - przesunięcie części aktywności promocyjnych z I na II kwartał.

 

 

Paco: W kwartale spółka wykazała wysokie pozostałe przychody i koszty operacyjne. Czego są one skutkiem?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zwiększenie pozostałych przychodów operacyjnych wynikało z uzyskanych odszkodowań w Rumunii. Koszty obejmowały m.in. odpisy należności.

 

 

Inwestor: Witam serdecznie Pana Prezesa i Pana Dyrektora najbardziej interesuje mnie co się stało że zanotowali Państwo znaczny wzrost przychodów a jednak zysk netto spadł dość mocno. Co się na to złożyło?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Za wzrostem przychodów poszedł proporcjonalnie wzrost marży brutto, inwestycje w rozwój Cydru Lubelskiego obciążyły zysk brutto ze sprzedaży, który był równy r-d-r. Zwiększanie organizacji sprzedaży i w efekcie wyższe koszty operacyjne spowodowały obniżenie zysku operacyjnego. Zmniejszenie zadłużenia i kosztów finansowych zmniejszyło wpływ spadku EBIT na wynik netto.

 

 

director: Znacznie zwiększyło się zadłużenie długoterminowe. Spółka zaciągnęła kredyt? Na jaki cel?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Spółka zmniejszyła całkowite zadłużenie oprocentowane rok do roku o 9,1%. Zwiększenie zadłużenia długoterminowego wynikało z przedłużenia umów kredytowych na finansowanie obrotowe na okresy powyżej 1 roku.

 

 

Kris: Czy wyniki działalności w Rumunii oraz na Słowacji i w Czechach się poprawia?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy poprawy wyników finansowych z operacji zagranicznych.

 

 

Akcjonariusz: Zakładają Państwo zwiększenie sprzedaży cydru w roku obrotowym 2-, 3-ktornie. Można spotkać się z opiniami, że osiągnięcie to bez większych problemów. Czy zatem prognozy te są raczej konserwatywne, a po cichu liczycie na jeszcze większą sprzedaż?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Liczymy.

 

 

Krzys: Witam Panów. Czy dużo mniejszy wynik netto w I kwartale roku obrotowego może odbić się na dywidendzie? Dotychczas kwotowo dywidenda była wypłacana coraz większa.

 

Zarząd Grupy AMBRA: Niższy zysk w I kwartale nie powinien odbić się na dywidendzie. Planujemy nadal zwiększać kwoty do wypłaty dla akcjonariuszy.

 

 

Piotrek: Kiedy Cydr Lubelski został wprowadzony do oferty? W którym kwartale został wykazany pierwszy raz w sprawozdaniu?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Cydr Lubelski jest sprzedawany od czerwca 2013 r.

 

 

Inwestor: Sprzedaż liczona w butelkach zwiększyła się bardziej niż sprzedaż w zł. Z czego to wynika?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wynika to ze zwiększenia udziału cydru, który ma niższą cenę jednostkową.

 

 

Akcjonariusz: Jakie inwestycje są przewidziane na obecny rok obrotowy?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W bieżącym roku obrotowym planujemy inwestycje na poziomie 13-15 mln zł.

 

 

Piotr: Dzień dobry, jak idzie sprzedaż w bieżącym kwartale? Czy można się spodziewać wyższego zysku niż w analogicznym okresie roku poprzedniego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Za wcześnie jest jeszcze, żeby powiedzieć coś więcej o sprzedaży. Zdecydowana większość sprzedaży realizowana jest w drugiej połowie grudnia.

 

 

Krzys: Jakie koszty promocji cydru są przewidziane na ten rok obrotowy? Jak przedstawiają się one w stosunku do poprzedniego roku obrotowego? Dziękuję

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wraz z rosnącą sprzedażą będziemy zwiększać wydatki na promocję Cydru Lubelskiego.

 

 

Piotr: Kiedy będą zyski z Cydru?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zakładamy, że przekroczymy próg rentowności w roku 2015/2016.

 

 

Piotr: Czy nie lepiej było zorganizować wideokonferencję?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Planujemy wideokonferencję po wynikach półrocznych.

 

 

bjerre: Czy niemiecki właściciel naciska na większą dywidendę?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Niemiecki akcjonariusz wspiera realizowaną przez Zarząd politykę

stabilnie rosnącej dywidendy.

 

 

Zainteresowany: Witam, zmniejszyły się rentowności osiągane przez spółkę. Czego jest to następstwem?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rentowność marży ze sprzedaży utrzymała się na zbliżonym poziomie. Inwestycje w cydr obniżyły przejściowo rentowność EBIT i zysku netto.

 

 

gmrowiec@gmail.com: Z czego wynika zmniejszenie sprzedaży do dyskontów, o którym była mowa w odpowiedzi na pytanie od SAF?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wycofanie CIN&CIN Vermouth z jednej z sieci.

 

 

Piotr: czy dzieje się coś w sprawie sprzedaży działki w Bukareszcie?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Działka jest aktywnie oferowana do sprzedaży.

 

 

Piotr: Czy nie przydała by się stworzyć jakąś nową tanią markę i wprowadzić do sprzedaży w dyskontach? Czy planujecie sprzedaż cydru w dyskontach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Strategia współpracy z dyskontami opiera się na zasadzie priorytetu rentownych przychodów i zrównoważonego portfela sprzedaży. Taniość nie jest celem naszego biznesu.

 

 

górnik: Kiedy Ambra sprzeda nieruchomość w Rumunii? Czy są chętni?

 

Zarząd Grupy AMBRA: O sprzedaży będziemy mogli poinformować po jej realizacji. W chwili obecnej nie możemy udzielić żadnych dodatkowych informacji.

 

 

Ron: Ile kosztuje butelka 0,33l Cydru a ile wyprodukowanie jej zawartości? Jaka jest rentowność sprzedaży na jednej, takiej butelce?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dla dobra akcjonariuszy spółka nie dzieli się wszystkimi informacjami z szeroką publicznością.

 

 

marzena: Po jakich cenach spółka skupuje jabłka do produkcji Cydru i od kogo?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Informacja ta to również tajemnica handlowa spółki.

 

 

górnik: Ile punktów Centrum Wina chce spółka otworzyć? Jakie wyniki osiąga ta spółka zależna?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W tej chwili sieć Centrum Wina liczy 25 sklepów. W najbliższym czasie celem jest zwiększenie sprzedaży z istniejących powierzchni handlowych. Centrum Wina nie jest spółką zależną, ale marką handlową AMBRA S.A.

 

 

marzena: Jakie wartości sprzedaży dla Cydru spółka prognozuje na 2015 i 2016 r.?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Na tak dynamicznie rosnącym rynku trudno o precyzyjne prognozy. Chcemy utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku cydru, który w perspektywie 5 lat może osiągnąć poziom 30 do 50 mln litrów.

 

 

Książe: Co z przejęciami? Czy zarząd ma jakieś inne spółki z branży na oku?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Aktualnie nie planujemy znaczących akwizycji.

 

 

Książe: Z czego składają się krótkoterminowe zobowiązania z tyt. kredytów, pożyczek, obligacji? Jaki jest udział poszczególnych pozycji w krótkoterminowym zadłużeniu?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zadłużenie krótkoterminowe to prawie w całości kredyty bankowe obrotowe.

 

 

analityk: Czy jest planowana kampanii reklamowa w mediach dot. Cydru Lubelskiego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Planujemy pełne wsparcie marketingowe marki Cydr Lubelski.

 

 

Inner: Dlaczego są tak duże różnice w wycenie nieruchomości przy badaniu jej wartości, vs. wycena w księgach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nieruchomości w księgach zostały ujęte przed laty wg cen z tamtego okresu. Od tego czasu ceny rynkowe wzrosły.

 

 

Piotr: czy planujecie wprowadzić do sprzedaży jakieś nowości produktowe?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wprowadziliśmy od września 2014 r. pod marką CIN&CIN nowy wariant win musujących: prosecco. Na sezon planowane są limitowane edycje naszych głównych marek: Dorato, Pliska, Michelangelo.

 

 

kontroler: Jakie inwestycje są planowane na obecny rok obrotowy? Ile wyniesie CAPEX?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Inwestujemy głównie w utrzymanie i rozwój mocy produkcyjnych w naszej winiarni w Biłgoraju. CAPEX wyniesie 13-15 mln zł.

 

 

Piotr: powtórzę pytanie czy Cydr Lubelski będzie sprzedawany w dyskontach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie wykluczamy takiej okresowej aktywacji w roku 2015.

 

 

Piotr: jak kształtują się ceny surowców i materiałów do produkcji?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Ceny surowców i materiałów do produkcji kształtują się korzystnie. Zbiory wina oraz jabłek wskazują na możliwość obniżenia kosztów zakupu surowca.

 

 

trader: Jaka jest rentowność Centrum Wina?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Centrum Wina obejmuje sprzedaż do gastronomii oraz sklepy specjalistyczne. Rentowność tej operacji jest zbliżona do średniej rentowności Grupy AMBRA.

 

 

mgm: Z jakich środków - własnych czy zewnętrznych - będą pokryte inwestycje w najbliższym roku (13-15 mln zł)?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Inwestujemy z własnych środków.

 

 

gmrowiec@gmail.com: Czy w najbliższych kwartałach są przewidziane jakieś znaczące inwestycje? Czy bardziej zanosi się na ocenę inwestycji w Cydr Lubelski i czerpanie korzyści z tej inwestycji? Na jaki efekt finansowy liczą Państwo w związku z ostatnimi nakładami inwestycyjnymi?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Inwestycje w Cydr Lubelski pozwolą na wzrost rentowności od przyszłego roku obrotowego.

 

 

Piotr: czy nadal zamierzacie zmniejszać zadłużenie?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zadłużenie powinno nadal zmniejszać się w następnych latach.

 

 

trader: Ile punktów Centrum Wina spółka planuje otworzyć?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W najbliższym czasie nie planujemy nowych otwarć.

 

 

Gość: Chciałbym się upewnić: tylko w pierwszym kwartale 2014/2015 sprzedaż Cydru Lubelskiego wyniosła 10 mln zł, czyli tyle samo co w całym 2013/2014?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak, potwierdzamy.

 

 

Piotr: ostatnio wyszła rekomendacja DM BZWBK dla Ambry z ceną docelową 12 zł czy uważacie że to godziwa wycena?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zarząd również uważa, że spółka jest obecnie wyceniona znacznie poniżej jej wartości godziwej.

 

 

Piotr: czy zamierzacie rozwijać sprzedaż eksportową?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Głównym priorytetem pozostaje sprzedaż krajowa.

 

 

Piotr: czy jesteście zadowoleni z poziomu sprzedaży marki Sutter Home?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak. Przejęcie dystrybucji Sutter Home, lidera rynku w segmencie powyżej 20 zł jest pełnym sukcesem sprzedażowym.

 

 

Piotr: czy na bieżący rok obrotowy planujecie wprowadzenie podwyżek cen?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie planujemy podwyżek cen.

 

 

Piotr: Dziękuję za odpowiedzi i życzę udanego II kwartału, sobie również :)

 

Zarząd Grupy AMBRA: Bardzo dziękujemy :-)

 

 

Moderator: Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom naszego spotkania i już zapraszamy na kolejną konferencję po wynikach półrocznych!

 


Grupa AMBRA jest zdecydowanym liderem rosnącego rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w każdym z głównych segmentów rynku oraz kanałów dystrybucji. Obok własnych marek Grupa AMBRA oferuje również wina importowane od najbardziej renomowanych światowych producentów, m. in. poprzez największą w Polsce sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką CENTRUM WINA liczącą 26 sklepów, największą organizację sprzedaży do restauracji i hoteli (HoReCa) oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką WINEZJA.PL. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i rentowności jej marek dla akcjonariuszy. W ciągu ostatnich 3 lat obrotowych Grupa wygenerowała prawie 2 mld zł przychodów ze sprzedaży, ponad 50 mln zł zysku, 108 mln zł przepływów pieniężnych operacyjnych oraz wypłaciła swoim akcjonariuszom w formie dywidend ponad 30 mln zł. AMBRA S.A. zadebiutowała na GPW w Warszawie w czerwcu 2005 r. Jej głównym akcjonariuszem posiadającym ok. 61% akcji jest niemiecki koncern Sektkellerei Schloss Wachenheim AG - światowy lider w produkcji i dystrybucji win musujących notowany na giełdzie we Frankfurcie.


 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie