Internet Media Services jest krajowym liderem w świadczeniu wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Spółka prowadzi działalność w trzech obszarach: audiomarketingu, videomarketingu oraz aromamarketingu. W dniu 20 października 2014 roku spółka przeszła z NewConnect na główny parkiet.
We wczorajszym komunikacie bieżącym (tj. 14.01.2015) IMS poinformował o podpisaniu listu intencyjnego oraz wstępnych warunkach nabycia 100% udziałów Magic Group Polska Sp. z o.o., działającej w branży aromamarketingu. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie due diligence, a decyzja o potencjalnym przejęciu ma zostać podjęta do 31 maja 2015 roku. Rozliczenie płatności ma odbyć się w gotówce oraz akcjach.
„Nabycie 100% udziałów odbędzie się w oparciu o model earn – out. Zapłata początkowa, wg szacunków Emitenta, nie przekroczy 20 - 30% całej ceny nabycia. Pozostała, dominująca część zapłaty rozliczona zostanie w okresie 5 lat po nabyciu na podstawie wyników finansowych (zysku netto i EBITDA) osiąganych przez przejętą spółkę” – poinformował IMS w komunikacie bieżącym.
Magic Group Polska, obiekt potencjalnego przejęcia, działa na rynku aromamarketingu od 5 lat. Za okres od stycznia do listopada 2014 roku spółka wygenerowała 1 mln zł przychodów, z czego 50% tej wartości pochodzi z umów abonamentowych. Zysk netto spółki za ten okres wyniósł 217 tys. zł, co daje rentowność prowadzonej działalności na poziomie 21,7%. Dla porównania IMS w okresie od stycznia do września 2014 roku wygenerowało 3 133 tys. zł przychodów z segmentu aroma.
Wyniki finansowe Magic Group Polska za okres styczeń – listopad 2014 [tys. zł] |
|
Przychody |
1 001 |
EBITDA |
521 |
EBIT |
217 |
Zysk netto |
217 |
Źródło: IMS S.A.
W bilansie Magic Group Polska w oczy rzuca się ujemna wartość kapitału własnego. Wartość krótkoterminowych kredytów i pożyczek (628 tys. zł) przekracza wartość posiadanych aktywów (581 tys. zł).
Wybrane pozycje bilansowe Magic Group Polska [tys. zł] |
|
Środki trwałe |
114 |
Aktywa obrotowe |
467 |
Zobowiązania handlowe (krótkoterminowe) |
186 |
Kredyty i pożyczki (krótkoterminowe) |
628 |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania ogółem |
861 |
Kapitał własny |
- 280 |
Suma bilansowa |
581 |
Źródło: IMS S.A.
Spółka wskazuje, że celem przejęcia Magic Group Polska jest konsolidacja rynku aromamarketingu w Polsce i wzmocnienie pozycji IMS jako lidera tego segmentu w Polsce, a także ogólnie lidera marketingu sensorycznego w Polsce. Aromamarketing jest silnie rosnącym segmentem, gdzie roczne dynamiki wzrostu wynoszą kilkadziesiąt procent. Szacowana wartość tego rynku w Polsce to około 60 mln zł.
Od momentu zostania spółką giełdową, czyli od 2012 roku, IMS regularnie dzieli się wypracowanym zyskiem netto z akcjonariuszami. Z zysku netto za 2012 rok spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 2 groszy na akcję, a z zysku netto za 2013 rok 4 grosze na akcję. Odnosząc wartość dywidendy do ceny z dnia podjęcia uchwały o wypłacie dywidendy, stopa dywidendy kształtuje się na poziomie powyżej 2%. Polityka dywidendowa IMS zakłada przeznaczanie 30%-50% wypracowanego zysku do podziału między akcjonariuszy.
Dywidenda zysku za rok |
Wartość / stopa dywidendy |
2013 |
4 gr / 2,2% |
2012 |
2 gr / 2,1% |
Źródło: IMS S.A., obliczenia własne
Akcje IMS znajdują się w trendzie wzrostowym od marca 2013 roku. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy trend nieco osłabł, a cena oscylowała w przedziale 2,10 - 2,35 zł. Wsparcie jakim jest linia trendu wzrostowego przebiega obecnie na poziomie ok. 2,10 zł, a ostatni szczyt z października ubiegłego roku został wyznaczony przy cenie 2,56 zł. W przypadku IMS warto także zwrócić uwagę na stosunkowo niski free float (akcje w obrocie), który wynosi 22,75%.
Źródło: stooq.pl
Źródło: IMS S.A.
Więcej: