Akcje Idea Banku zyskiwały na otwarciu pierwszej sesji ponad 4%. W trakcie pierwszych minut po otwarciu rynku wzrost sięgał nawet 8%.
Inwestorzy nabywali akcje w ofercie publicznej po 24 zł. Na otwarciu kurs akcji wyniósł 25 zł, a w czasie pierwszych minut rósł nawet do 26 zł.
Idea Bank uplasował w IPO prawie 10,6 mln akcji po cenie 24 zł za jedną akcję, przez co łączna wartość pierwszej oferty wyniosła 254 mln zł. Inwestorzy indywidualni objęli 600 tys. akcji, przy stopie redukcji 75%. Niemal 10 mln akcji objęli inwestorzy instytucjonalni, z czego prawie 4,17 mln trafiło do Getin Holding, większościowego akcjonariusza Idea Banku.
„Zgodnie z prezentowanymi celami emisyjnymi, pozyskaną kwotę przeznaczymy przede wszystkim na zwiększenie akcji kredytowej. Zamierzamy kontynuować dynamiczny rozwój naszego Banku, zachowując bezpieczne wskaźniki wypłacalności i nieustannie rozwijając wachlarz produktów i usług dedykowanych przedsiębiorcom. Wierzę, że dzięki dokapitalizowaniu i dalszej wytężonej pracy w krótkim czasie będziemy w stanie znacznie zwiększyć skalę działalności i zbudować dodatkową wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam nadzieję, że nasze wysiłki i szczególny model biznesowy Idea Banku zostaną docenione przez coraz większe grono inwestorów” – skomentował Prezes Zarządu Idea Banku, Jarosław Augustyniak, w komunikacie bieżącym spółki.
Przypomnijmy, że oferta publiczna Idea Banku zakładała sprzedaż do 20 mln akcji nowej emisji oraz do 7 mln akcji istniejących, oferowanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. W trakcie zapisów większościowy akcjonariusz Getin Holding poinformował, że zamiast sprzedaży akcji, sam weźmie udział w ofercie. Cena maksymalna akcji w IPO została ustalona na 32 zł.
Idea Bank jest polskim bankiem, który rozpoczął działalność pod tą nazwą w 2010 r., stopniowo tworząc rozbudowaną Grupę, oferującą swoim klientom szeroki wachlarz innowacyjnych produktów i usług, łączących tradycyjną bankowość z usługami pomocniczymi, takimi jak pośrednictwo finansowe, usługi księgowe, factoring, windykacja należności oraz leasing. Produkty Grupy skierowane są przede wszystkim do przedsiębiorców i małych firm, stanowiących atrakcyjny i rosnący segment rynku, niedoceniany przez polskie banki komercyjne o bardziej ugruntowanej pozycji. Innowacyjne podejście do marketingu oraz wielokanałowa sieć dystrybucji pozwalają Grupie skutecznie dotrzeć do klientów, zarówno poprzez wykorzystanie kanałów internetowych i telefonicznych, za pośrednictwem oddziałów call center, jak i sieć około 200 placówek zlokalizowanych w całej Polsce. Na koniec 2014 r. sieć ta obejmowała 71 placówek Idea Banku, 63 biur Tax Care, 43 placówki Idea Expert, 10 placówek Idea Leasing oraz 13 placówek Idea Leasing & Fleet.
Źródło: Idea Bank
Więcej: