![]() |
Temat czata: Omówienie wyników Comperia.pl S.A. za 2014 rok oraz planów rozwoju spółki |
21 kwietnia, godzina 11:00 |
![]() |
Na pytania inwestorów odpowiadali:
Bartosz Michałek - Prezes Zarządu Comperia.pl S.A.
Ukończył studia wyższe na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia wyższe na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada licencję maklera papierów wartościowych.
Doświadczenie zawodowe:
Comperia.pl (dawniej Serwisy Finansowe Online Sp. z o.o.) - (od maja 2007 r. do chwili obecnej) - prezes zarządu, udziałowiec,
Noble Bank (listopad 2006 r. - maj 2007 r.)- private banker,
Open Finance (kwiecień 2004 r. - listopad 2006 r.) - doradca finansowy, kierownik oddziału,
Expander (listopad 2003 r. - marzec 2004 r.) - doradca finansowy
Karol Wilczko - Wiceprezes Zarządu Comperia.pl S.A.
Ukończył studia wyższe na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; posiada dyplom ukończenia kursu poświęconego zarządzaniu finansami w firmie na Uniwersytecie Northwestern - School of Continuing Studies, Chicago
Doświadczenie zawodowe:
Comperia.pl (dawniej Serwisy Finansowe Online Sp. z o.o.) - (od maja 2007 r. do chwili obecnej) - członek zarządu, udziałowiec, Noble Bank (listopad 2006 r. - maj 2007 r.)- private banker, kierownik oddziału, Open Finance (listopad 2004 r. - czerwiec 2006 r.) - doradca finansowy, kierownik oddziału, Raiffeisen Bank Polska S.A. (marzec 2004 r. - listopad 2004 r.) - corporate dealer
Zapis czatu inwestorskiego
Moderator: Serdecznie zapraszamy do udziału w czacie inwestorskim 21 kwietnia br. o godz. 11.00 z zarządem Comperia.pl S.A. Na pytania inwestorów odpowiadać będą Bartosz Michałek, prezes zarządu i Karol Wilczko, wiceprezes zarządu. Zapraszamy do zadawania pytań już dziś.
Moderator: Dzień dobry, witamy na czacie z Zarządem Comperia S.A. Zapraszamy do zadawania pytań.
Nami: Rok 2014 był rokiem przygotowywania nowych projektów, a 2015 będzie rokiem ich wprowadzania?
Zarząd Comperia.pl SA: Część projektów już została wprowadzona w IQ 2015 roku, m.in. Comperia Bonus Club, Comperia Analytics, Compare Yourself oraz poprawiona wersja porównywarki GSM na TELEPOLIS.PL. DNA spółki to innowacje, więc nieustannie pracujemy nad kolejnymi projektami, które będą wdrażane w tym roku.
krezus: Czy planujecie jakieś akwizycje?
Zarząd Comperia.pl SA: Akwizycje traktujemy oportunistycznie. W sytuacji, gdy pojawi się interesujący podmiot, rozważymy transakcję. Obecnie nie pracujemy aktywnie nad żadnym tego typu procesem.
Gracjan: Na jakim etapie jest wdrażanie aplikacji Comperia Agent?
Zarząd Comperia.pl SA: Comperia Agent to produkt gotowy. Pracujemy obecnie z kilkoma multiagencjami nad wdrożeniami. Jednocześnie prowadzimy kilka procesów negocjacyjnych w kierunku zwiększenia liczby partnerów. Sama aplikacja jest rozwijana o nowe funkcjonalności, m.in ubezpieczenia nieruchomości.
pesa: Co składa się na pozycje wartości niematerialne w sprawozdaniu? Ich wartość mocno wzrosła.
Zarząd Comperia.pl SA: Głównym obszarem działalności spółki jest tworzenie technologii IT wytwarzanej własnymi zasobami. Wszystkie nasze projekty składają się na wartości niematerialne i prawne. Wzrost w 2014 wynikał z dużej liczby projektów oraz przejęcia TELEPOLIS.PL.
pesa: W jaki sposób powiększony został kapitał zapasowy?
Zarząd Comperia.pl SA: Jest to nadwyżka środków z tytułu emisji ponad wartość nominalną.
Gracjan: Jaka technologia została zastosowana przy aplikacji Comperia Agent? Co jest w niej innowacyjnego?
Zarząd Comperia.pl SA: Comperia Agent to platforma integrująca system IT Comperia.pl z systemami towarzystw ubezpieczeniowych. Stworzenie miejsca, w którym po jednorazowym zalogowaniu agent ubezpieczeniowy ma możliwość korzystania ze zintegrowanych zasobów wielu towarzystw wymagało zastosowania innowacyjnego podejścia i technologii.
suchaczew: Czy w dłuższej perspektywie zamierzacie dzielić się zyskiem z akcjonariuszami? Wydaje mi się, że obecnie nie płacicie dywidendy?
Zarząd Comperia.pl SA: Rozważamy możliwość wypłaty dywidendy za 2015 rok zależnie od stanu zasobów gotówkowych w spółce vs planowane do wdrożenia projekty. Za 2014 rok nie planujemy wypłaty dywidendy.
toja: Czy Comperia może być porównywalna biznesowo z Wirtualną Polską?
Zarząd Comperia.pl SA: Oba podmioty funkcjonują na rynku internetowym, wiec na wybranych obszarach mogą być porównywalne. Podstawowa różnica polega na tym, że z tego co rozumiemy, WP osiąga przychód głównie z tytułu emisji reklam, kiedy Comperia.pl S.A. osiąga przychód głównie w wyniku generowania leadów.
grenoble: Czy waszym zdaniem rynek ubezpieczeniowy jest atrakcyjny? Patrząc na dynamiki w 2014 rdr wartość składek spadała, a umowy zawierane przez Internet i telefon wyniosły ponad 1 mld zł. Rozumiem, że wasza działalność ogranicza się tylko do Internetu.
Zarząd Comperia.pl SA: W naszej ocenie rynek ubezpieczeniowy jest bardzo atrakcyjny pod katem potencjału sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i online. W tej chwili Comperia.pl S.A. skupia się na wejściu w ten rynek poprzez wdrażanie aplikacji Comperia Agent w multiagencjach. Jesteśmy też przygotowani na wzrost sprzedaży ubezpieczeń w modelu direct, ponieważ mamy porównywarkę działającą na naszej stronie www.comperia.pl.
Osa: Czy wszystkie środki z emisji z początku 2014 roku zostały już wydane?
Zarząd Comperia.pl SA: Emisja z 2014 roku ma być przeznaczona na projekty inwestycyjne w latach 2014-2015. Wciąż dysponujemy środkami z tej emisji.
toja: Jak prezentuje się wartość Comperii na tle oczekiwanej wartości Wirtualnej Polski w IPO?
Zarząd Comperia.pl SA: Nie znamy jeszcze ostatecznej wartości WP w IPO, możemy wypowiadać się na temat wartości Comperia.pl S.A. Wierzymy, że nasz model biznesowy jest bardzo przyszłościowy i czerpanie przychodów głównie z reklamy efektywnościowej oraz obecność na rynku ubezpieczeń daje nam bardzo duży potencjał do wzrostu wartości spółki.
Krystian: Co wyróżnia wasze porównywarki na tle konkurencji? Dlaczego lepiej korzystać z waszych?
Zarząd Comperia.pl SA: Naszą główną przewagą jest technologia oraz rzetelność prezentowanych danych, bo to jest podstawa działalności jakiejkolwiek porównywarki. Prowadzimy na bieżąco badania typu user experience i dostosowujemy je do wymagań użytkowników. Wyróżnia nas też szeroka oferta, jako jedyni posiadamy oprócz porównywarek finansowych i ubezpieczeniowych, porównywarkę GSM.
lopo: Co stanowi główne źródło przychodów spółki?
Zarząd Comperia.pl SA: Tzw. przychód za lead, czyli wynagrodzenie za przesłane dane osobowe klienta do naszego kontrahenta: banku, towarzystwa ubezpieczeniowego, operatora telekomunikacyjnego etc. Im wyższa nasza zdolność do generowania leadów, tym wyższe przychody spółki (w skrócie).
quasi: Dlaczego zysk na sprzedaży jest taki niski chociaż przychody za 2014 rok są istotnie większe?
Zarząd Comperia.pl SA: Jest to wynik wyższych kosztów, ponieważ spółka przede wszystkim zainwestowała w większe kompetencje pracowników, co wiązało się z koniecznością zwiększenia koszów wynagrodzeń, ale dzięki temu jesteśmy jeszcze bardziej zdolni do realizowania innowacyjnych i zyskownych projektów w tym roku. Oprócz tego na wyższe koszty złożyły się koszty IPO, koszty kampanii TV oraz inwestycja w ubezpieczenia.
semiprofi: Pomimo niskiego zysku na sprzedaży, zysk netto jest większy w 2014 roku. Co miało na to wpływ?
Zarząd Comperia.pl SA: Był to wynik rozpoznania jednorazowego zysku na przejęciu TELEPOLIS.PL.
dow: Czy publikujecie prognozy? Jakich wyników spodziewacie się w 2015 roku?
Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili nie, głównie z uwagi na etap, na jakim znajduje się biznes ubezpieczeniowy, w którym trudno w tej chwili ocenić z dużą precyzją wyniki na koniec roku.
dagmara: Czy spółka planuje kolejne emisje akcji?
Zarząd Comperia.pl SA: Na tę chwilę nie ma takich planów.
bonusuwiec: Czy spółka zarabia na każdym „lead”, za każde kliknięcie?
Zarząd Comperia.pl SA: Spółka otrzymuje wynagrodzenie za każdy poprawnie zweryfikowany lead po stronie odbiorcy, czyli banku lub innej instytucji. Nie otrzymujemy bezpośrednio wynagrodzenia za klik.
tonieja: Czy możliwe jest pojawienie się w akcjonariacie inwestora strategicznego, fundusze Fidea i Talnet są w spółce już dosyć długo? Czy do spółki zgłaszają się jacyś zainteresowani?
Zarząd Comperia.pl SA: Nie wykluczamy takiej opcji. Nie znamy planów funduszy Fidea i Talnet. Zarząd otrzymuje regularnie prośby o spotkania ze strony potencjalnych inwestorów z Polski i zagranicy.
Ewa_76: Jak wypadł pierwszy kwartał tego roku?
Zarząd Comperia.pl SA: Wynik za 1Q 2015 roku opublikujemy 12 maja br.
Kocjan: Gdzie widzą Państwo spółkę za 5 lat?
Zarząd Comperia.pl SA: Spółka rozwija się bardzo dynamicznie. Rok bieżący również wpisuje się w ten scenariusz. Jeżeli podtrzymamy taka dynamikę przez kolejne 5 lat to warto szukać odniesienia w MoneySupermarket.com.
gdakgdak: Czy Pana zdaniem akcje spółki są niedowartościowane czy może przewartościowane?
Zarząd Comperia.pl SA: Rolą zarządu nie jest komentowanie bieżącej wyceny spółki. Biorąc pod uwagę wyniki spółki, perspektywę, toczące się projekty, obecna wycena nie oddaje wartości fundamentalnej spółki.
krezus: Jakie jeszcze porównywarki zamierzacie stworzyć?
Zarząd Comperia.pl SA: Obecnie mocno koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjału porównywarki GSM. Jeżeli chodzi o nowe obszary to w pierwszej kolejności planujemy wdrożyć porównywarki usług TV oraz energii.
Jozjasz: Czy spółka ma przestrzeń do cięcia kosztów celem optymalizacji biznesu?
Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili koncentrujemy się na utrzymaniu wysokiej dynamiki wzrostu biznesu i to nie jest odpowiedni moment, w którym spółka potrzebuje cięcia kosztów.
miły: Ile wynosi obecnie poziom miesięcznych wynagrodzeń w całej firmie?
Zarząd Comperia.pl SA: Dane dot. wynagrodzeń podajemy w sprawozdaniu skonsolidowanym za 2014 rok - nota 32 str. 34.
jakob: Ile osób pracuje w spółce?
Zarząd Comperia.pl SA: W różnych formach współpracy spółka zatrudnia ok. 100 osób (bez agentów ubezpieczeniowych).
Kocjan: Czy przychody nie są mocno uzależnione od wydatków reklamowych partnerów?
Zarząd Comperia.pl SA: 100% przychodów spółki to wydatki reklamowe naszych partnerów, wiec to co dzieje się na rynku reklamowym (szacunkowo wydatki roczne w internecie na reklamę to ok. 2,5 mld zł) ma wpływ na przychody spółki. Na szczęście rynek reklamy internetowej dynamicznie rośnie, więc pod tym kątem jesteśmy spokojni o perspektywę wzrostu przychodów spółki.
konik: Czy Panowie korzystają z porównywarek firmy?
Zarząd Comperia.pl SA: Oczywiście, że tak. Ostatnim hitem wśród pracowników firmy jest porównywarka GSM.
Benedykt: Jak mocno spółka jest uzależniona od sektora finansowego i zapotrzebowania na outsorsing usług przez Comperię?
Zarząd Comperia.pl SA: Dotychczas większość przychodów jest generowana przez reklamodawców finansowych. Nasza strategia wyraźnie podporządkowana jest dywersyfikacji źródeł przychodu o sektor ubezpieczeń oraz sektor usług pozafinansowych (telekomy, motoryzacja, etc.).
Venus: Co zakłada plan inwestycyjny na ten rok? Ile wynosi CAPEX?
Zarząd Comperia.pl SA: Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym (str. 40) CAPEX na 2015 = 5,2 ml zł.
panop: Czy takie portale jak Bankier.pl czy Money.pl to Państwa partnerzy biznesowi czy raczej konkurencja?
Zarząd Comperia.pl SA: Comperia.pl jest portalem narzędziowym/e-commerce. Bankier i Money to serwisy contentowe. Wprost nie konkurujemy o użytkownika na tym obszarze.
Anna: Jakie cele biznesowe wiąże spółka z aplikacją Comperia Agent?
Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili spółka koncentruje się na pozyskiwaniu nowych partnerów i wdrażaniu Comperia Agent u istniejących. Sukces projektu należy mierzyć liczbą wdrożonych aplikacji Comperia Agent. Liczymy, że spółka będzie mogła w tym roku pochwalić się znaczącymi wynikami w tym obszarze.
Szymon: Witam. Na jakim etapie są pozostałe biznesy Comperii. Widać duże różnice w wynikach finansowych na niekorzyść wyników skonsolidowanych. Jaka jest tego przyczyna? Kiedy spółka przewiduje przynajmniej wyjście na zero w pozostałej działalności (spółkach, nowych projektach)?
Zarząd Comperia.pl SA: Podstawową przyczyną jest słabszy od oczekiwanych wynik obszaru ubezpieczeń. Wynika to z faktu dłuższego niż zakładano procesu wdrażania aplikacji na rynku. Nowa technologia wymaga przełamania wielu barier o różnym charakterze, również mentalnych. Wierzymy, że ten etap mamy już za sobą.
sznuri: Jak mocno w tym roku wpłyną inwestycje na wynik finansowy?
Zarząd Comperia.pl SA: Nasze inwestycje polegają na budowaniu wartości niematerialnych i prawnych, w krótkim okresie nie mają wpływu na wynik finansowy.
Szymon: w 1Q 2015 wygasł lock-up na akcje Comperii. I od tego momentu akcje są w trendzie bocznym. Czy nie podpiszecie Państwo kolejnej umowy lock-up w najbliższym czasie, co dla wzrostu wartości akcji na pewno byłoby pozytywne?
Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili nie planujemy takiego ruchu. Wierzymy, że dobre wyniki spółki i realizowane projekty będą wpływać pozytywnie na kurs akcji.
kuzyn: Jakie są oficjalne statystyki wejść na stronę Comperia.pl w skali miesiąca (chodzi o uu) i wielkość bazy mailingowej?
Zarząd Comperia.pl SA: Zgodnie z raportem liczba wejść na strony Comperia.pl S.A. w całym 2014 roku wyniosła ponad 16,5 mln unikalnych użytkowników (dotyczy wszystkich portali). Wielkość bazy mailingowej nie jest podawana do publicznej wiadomości.
Szymon: Czy wejście w ubezpieczenia to jest dobry kierunek, mając na uwadze sporą konkurencję i niskie bariery wejścia na ten rynek? Rynek może się stać jeszcze bardziej konkurencyjny - niższe marże.
Zarząd Comperia.pl SA: Jesteśmy przekonani ze rynek ubezpieczeń to najlepszy sposób na realizację strategii rozwoju spółki o nowe segmenty produktowe. Jest to duży, stabilny rynek, na którym wyraźnie brakuje gracza, który swoim know-how i technologią może wyraźnie zdobyć pozycję dominującą. Paradoksalnie bariery wejścia na rynek ubezpieczeń w formule jakiej robi to Comperia.pl (aplikacja Comperia Agent) są bardzo wysokie.
Gracjan: Czy planują Państwo jakieś działania komunikacyjne celem poznania lepiej profilu spółki?
Zarząd Comperia.pl SA: Obecny czat jest przejawem tego typu działań. Bardzo zależy nam na komunikacji z inwestorami i będziemy wychodzić naprzeciw Państwa potrzebom. Jesteśmy wdzięczni za wszelkie sugestie.
Zbychol: Który z prowadzonych portali generuje największe przychody, a który jest najbardziej perspektywiczny?
Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili największy wkład w przychody spółki ma porównywarka finansowa www.Comperia.pl oraz program partnerski ComperiaLead. Najbardziej perspektywiczne: TELEPOLIS.PL oraz aplikacja Comperia Agent i ogólnie część ubezpieczeniowa.
Baron: Czy spółka dalej będzie zwiększać zatrudnienie?
Zarząd Comperia.pl SA: Wydaje się, że poziom zatrudnienia w spółce odpowiada obecnemu zapotrzebowaniu w zakresie prowadzonych i planowanych projektów. Koncentrujemy się na optymalnym wykorzystaniu zasobów i wprowadzaniu nowych technologii zarzadzania zasobami i projektami.
Szymon: W zeszłym roku wspominane było o dywidendzie za rok 2014. Czy po wynikach za 2014 dalej podtrzymuje spółka wypłatę dywidendy?
Zarząd Comperia.pl SA: Tak jak wspominaliśmy już, spółka nie planuje dywidendy za 2014 rok.
redrot: Czy możliwe jest osiągnięcie przychodów wyższych o 25% w tym roku w porównaniu do ubiegłego roku?
Zarząd Comperia.pl SA: Pracujemy nad tym, aby dynamika wyników spółki była satysfakcjonująca. Nie publikujemy prognoz, więc nic precyzyjnie nie możemy powiedzieć. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami kwartalnymi już 12 maja br., które wskażą tendencje na ten rok.
odon: Jakie są czynniki ryzyka?
Zarząd Comperia.pl SA: Zapraszamy do zapoznania się z tym szerokim tematem w sprawozdaniu zarządu z działalności (skonsolidowane) - str. 51.
hugo: W tej chwili wycena spółki to około 42 mln, jak ma się ta wycena na tle konkurencji, potrafią Panowie wskazać szacunkowe wskaźniki (C/Z, EBIDA) jakie towarzyszyły przejęciu Money.pl, przy jakich wskaźnikach Bankier był przejmowany przez Allegro?
Zarząd Comperia.pl SA: Nie znamy szczegółów tych przejęć, więc nie komentujemy.
Jędrzej: Czy spółka jest zadłużona? Jeżeli tak to w jak to wygląda na w horyzoncie krótko- i długoterminowym?
Zarząd Comperia.pl SA: Nie posiadamy długu odsetkowego i na razie nie planujemy emisji obligacji lub zaciągania kredytów.
gruby: Jakie projekty spółka obecnie realizuje?
Zarząd Comperia.pl SA: W tej chwili koncentrujemy się na części ubezpieczeniowej oraz na zwiększaniu monetyzacji porównywarki GSM na TELEPOLIS.PL. W tle prowadzimy kilka mniejszych i większych projektów inwestycyjnych, które szczegółowo opiszemy w raporcie za IQ 2015 roku.
coleslaw: Co to za podmioty dominujące w akcjonariacie spółki? Mogą Panowie trochę więcej opowiedzieć?
Zarząd Comperia.pl SA: Są to inwestorzy zaangażowani w spółkę właściwie od jej początków. Ewentualne pytania proszę kierować bezpośrednio do akcjonariuszy.
lodu: Jaki mocno wpłynęły na przychody akcje promocyjne realizowane z partnerami w ramach ComperiaLead? Przyrost jest znaczący – 5,6 tys., czy kosztem partnerów i szerszym dotarciu zysk z takiej akcji promocyjnej nie odbywa się na małej rentowności?
Zarząd Comperia.pl SA: Udział ComperiaLead w realizowaniu projektów sprzedażowych Comperia.pl jest istotny. Dbamy jednocześnie o rentowność tych projektów i nie można powiedzieć, że wpływ ComperiaLead jest negatywny.
Jasiek: Jakie przewagi posiada spółka nad konkurentami?
Zarząd Comperia.pl SA: Naszą największą przewagą jest zespół ludzi, którzy myślą kreatywnie i sprawnie wprowadzają projekty w życie. Warto przy okazji wspomnieć, że spółka została doceniona w ramach plebiscytu Deloitte Technology Fast 50 (1. miejsce w Polsce, 2. w regionie CEE). Naszymi przewagami są również posiadane technologie, mnogość relacji biznesowych z różnymi reklamodawcami (dywersyfikacja przedmiotowa i podmiotowa), zasięg naszych portali, który znacząco wzrósł po przejęciu TELEPOLIS.PL oraz możliwość oferowania klientom komplementarnych usług.
Zenon: Jakie będą korzyści dla klubowiczów Comperii?
Zarząd Comperia.pl SA: Comperia Bonus Club to przykład naszego innowacyjnego podejścia do marketingu usług. Klubowicze otrzymują szereg korzyści, m.in. dostęp do tańszych produktów oraz możliwość uzyskiwania wyższych bonusów za korzystanie z nich oraz polecanie.
looku: W jakich obszarach widzi spółka potencjał do współpracy? Czy współpracują Państwo biznesowo z takimi instytucjami jak GPW, Domy Maklerskie, TFI, SII i innymi podmiotami specjalizującymi się w tematyce giełdowej?
Zarząd Comperia.pl SA: Jak rozumiemy, pytanie dotyczy obszaru porównywarek produktów dla indywidualnych użytkowników. Na tej płaszczyźnie współpracujemy z wybranymi TFI i DM, w miarę rozwoju potrzeb naszych użytkowników, będziemy rozważać wzrost współpracy z podmiotami rynku kapitałowego.
Szymon: Jaki jest okres wyjścia Panów z inwestycji w Comperię. Chodzi o czas, cenę. A jak nie wyjścia, to czy będziecie stopniowo upłynniać swoje akcje w rynek?
Zarząd Comperia.pl SA: Jesteśmy twórcami Comperia.pl, więc myślimy o tej inwestycji długoterminowo. Nie rozważamy obecnie wyjścia z inwestycji.
Szymon: Czy planujecie Państwo cos zrobić w celu zwiększenia obrotów na giełdzie? Aby spółka była bardziej płynna.
Zarząd Comperia.pl SA: W tym aspekcie zarząd przede wszystkim dba o prowadzenie przejrzystych i skutecznych relacji inwestorskich. Nie mamy wprost wpływu na poziom obrotu na akcjach Comperia.pl.
Moderator: Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.
dystrykt: Dzień dobry, w jakim kierunku spółka chce się rozwijać w najbliższych latach?
Zarząd Comperia.pl SA: Chcemy koncentrować się dalej na segmencie porównywania usług online, który naszym zdaniem ma świetlane perspektywy w Polsce. Naszym zdaniem Comperia.pl ma idealną pozycję wyjściową do wzmocnienia wizerunku lidera na rynku porównywania usług finansowych, pozafinansowych i ubezpieczeń. Chcemy stać się w świadomości polskich internautów miejscem pierwszego wyboru do znalezienia najtańszych produktów i usług. Zgodnie z naszą misją, oszczędzamy czas i pieniądze.
captepilar: Około 32% akcji jest w wolnym obrocie, z czego wynika taki mały obrót na akcjach?
Zarząd Comperia.pl SA: Nie mamy wprost wpływu na poziom obrotów akcjami Comperia.pl. Mamy nadzieję, że ostatnio obserwowany wzrost zainteresowania segmentem małych i średnich spółek na GPW w Warszawie będzie miał przełożenie na obroty naszymi akcjami.
hugo: Compare Yourself coś więcej o tym projekcie? Czy prowadzenie tego projektu nie jest tylko kosztem dla spółki?
Zarząd Comperia.pl SA: To innowacyjna platforma blogowa, która daje możliwość prowadzenia bloga z gotowym modelem biznesowym, w którym Comperia.pl dostarcza blogerowi kampanie reklamowe i pomaga mu zaistnieć w blogosferze. Koszty stworzenia Compare Yourself zostały już poniesione, bieżąca obsługa nie jest kosztochłonna.
Zbychol: Jak układa się spółce współpraca z blogerami, w jaki sposób można wykorzystać zasięg ich i dotarcie?
Zarząd Comperia.pl SA: Comperia.pl współpracuje z polskimi blogerami na 2 płaszczyznach. ComperiaLead - doświadczeni blogerzy z masą followersow, Compare Yourself - młodzi blogerzy stawiający pierwsze kroki w blogosferze. Obu grupom oferujemy atrakcyjny model współpracy generujący przychód.
Szogun: Czy spółka planuje ekspansję na rynki zagraniczne?
Zarząd Comperia.pl SA: Obecna strategia (do końca 2015 roku) nie przewiduje ekspansji na rynki zagraniczne, natomiast obserwujemy otoczenie i rynki zagraniczne i bierzemy to pod uwagę na kolejnych etapach rozwoju spółki.
Zbychol: Jakie serwisy są dla Państwa konkurencją?
Zarząd Comperia.pl SA: W obszarze porównywania produktów finansowych funkcjonuje wiele mniejszych podmiotów, które powstały później niż Comperia.pl.
Szymon: Czy liczycie Państwo na powtórzenie wyników operacyjnych z roku poprzedniego? Czy chcielibyście coś więcej?
Zarząd Comperia.pl SA: Naszym celem jest poprawa wyników z roku na rok na wszystkich poziomach. Zapraszamy do analizy wyników za 1Q 2015 roku. Niestety z uwagi na brak prognoz nie możemy się szczegółowo odnieść do pytania.
Moderator: Dziękujemy za aktywne uczestnictwo w czacie. Zapraszamy do lektury załączonej prezentacji oraz bieżącego kontaktu ze spółką na stronie www.comperia.pl
Opis spółki:
Comperia.pl S.A. - notowana na GPW w Warszawie pierwsza w Polsce porównywarka finansowa. Przedmiotem działalności spółki jest porównywanie i pośrednictwo w sprzedaży produktów oferowanych przez banki, firmy doradztwa finansowego, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze inwestycyjne, SKOK-i i inne instytucje finansowe, a także operatorów telekomunikacyjnych.
Comperia.pl istnieje od marca 2008 roku. Obecnie za jej pośrednictwem m.in. do banków trafia co miesiąc kilkanaście tysięcy klientów. W skład Grupy Comperia, oprócz porównywarki finansowej Comperia.pl, wchodzi eHipoteka.com, Autoa.pl, Banki.pl, Kontoteka.pl, program partnerski ComperiaLead oraz największy portal telekomunikacyjny TELEPOLIS.PL.
W 2014 roku w rankingu najszybciej rozwijających się firm „Deloitte Technology Fast 50” Comperia.pl zajęła 2. miejsce spośród spółek z regionu Europy Środkowej i tym samym 1. miejsce pośród polskich firm. Rok wcześniej Comperia.pl uplasowała się na 4. miejscu w tym samym rankingu Deloitte. Spółka została również INNOWATOREM 2013 w kategorii e-biznes w rankingu tygodnika Wprost i INE PAN. W grudniu 2013 roku Comperia.pl S.A. została uhonorowana tytułem „Lider Przedsiębiorczości Roku 2013” przyznawanym przez Fundację Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Więcej informacji o spółce: www.relacje.comperia.pl