Podczas czatu internetowego ze spółką Comperia.pl, który odbył się 21 kwietnia 2015 roku, na pytania internautów odpowiadali Bartosz Michałek - Prezes Zarządu Comperia.pl S.A., oraz Karol Wilczko - Wiceprezes Zarządu Comperia.pl S.A. Poniżej prezentujemy najciekawsze fragmenty wypowiedzi przedstawicieli spółki.
Plany na 2015 rok
„Część projektów (nad którymi pracowano w 2014 roku) juz została wprowadzona w IQ m.in. Comperia Bonus Club, Comperia Analytics, Compare Yourself oraz poprawiona wersja porównywarki GSM na Telepolis. DNA spółki to innowacje więc nieustannie pracujemy nad kolejnymi projektami, które będą wdrażane w tym roku.”
„Obecnie mocno koncentrujemy sie na wykorzystaniu potencjału porównywarki GSM. Jeżeli chodzi o nowe obszary to w pierwszej kolejności planujemy wdrożyć porównywarki usług TV oraz energii.”
„Akwizycje traktujemy oportunistycznie. W sytuacji gdy pojawi się interesujący podmiot rozważymy transakcje. Obecnie nie pracujemy aktywnie nad żadnym tego typu procesem.”
Rozwój i dywidenda
„Spółka rozwija sie bardzo dynamicznie. Rok bieżący rownież wpisuje sie w ten scenariusz. Jeżeli podtrzymamy taka dynamikę przez kolejne 5 lat to warto szukać odniesienia w MoneySupermarket.com.”
„W tej chwili największy wkład w przychody spółki ma Comperia.pl oraz program partnerski Comperia Lead. Najbardziej perspektywiczne: Telepolis.pl oraz Comperia Agent i ogólnie część ubezpieczeniowa.”
„Rozważamy możliwość wypłaty dywidendy za 2015 rok zależnie od stanu zasobów gotówkowych w spółce vs planowane do wdrożenia projekty. Za 2014 nie planujemy wypłaty dywidendy.”
Wyniki spółki i poziom zatrudnienia
„Jest to (mniejszy zysk na sprzedaży) wynik wyższych kosztów ponieważ spółka przede wszystkim spółka zainwestowała w większe kompetencje pracowników, co wiązało sie z koniecznością zwiększenia kosztów wynagrodzeń, ale dzięki temu jesteśmy jeszcze bardziej zdolni do realizowania innowacyjnych i zyskownych projektów w tym roku. Oprócz tego na wyższe koszty złożyły sie koszty IPO, koszty kampanii TV oraz inwestycja w ubezpieczenia.”
„Wydaje się, że poziom zatrudnienia w spółce odpowiada obecnemu zapotrzebowaniu spółki w zakresie prowadzonych i planowanych projektów. Koncentrujemy sie na optymalnym wykorzystaniu zasobów i wprowadzaniu nowych technologii zarządzania zasobami i projektami.”
„W różnych formach współpracy spółka zatrudnia ok 100 osób (bez agentów ubezpieczeniowych).”
Wejście na rynek ubezpieczeniowy
„W tej chwili spółka koncentruje sie na pozyskiwaniu nowych partnerów i wdrażaniu Comperia Agent u istniejących. Sukces projektu należy mierzyć liczbą wdrożonych aplikacji CA. Liczymy że spółka będzie mogła w tym roku pochwalić sie znaczącymi wynikami w tym obszarze.”
„Sama aplikacja (Comperia Agent) jest rozwijana o nowe funkcjonalności, m.in. ubezpieczenia nieruchomości.”
„Jesteśmy przekonani ze rynek ubezpieczeniowy to najlepszy sposób na realizacje strategii rozwoju spółki o nowe segmenty produktowe. Jest to duży stabilny rynek, na którym wyraźnie brakuje gracza, który swoim know-how i technologia może wyraźnie zdobyć pozycję dominującą. Paradoksalnie bariery wejścia na rynek ubezpieczeniowy w formule jakiej robi to Comperia (Comperia Agent) są bardzo wysokie.”