Chat with us, powered by LiveChat

63,1 mln zł zysku Idea Banku w I kwartale 2015 r.

www.ideabank.pl

Skonsolidowany zysk netto Idea Banku za I kwartał 2015 r. wyniósł 63,1 mln zł i był dwukrotnie wyższy od wypracowanego w I kwartale 2014 r. Był także o 15% wyższy niż w IV kwartale ubiegłego roku.


– Wyniki finansowe za I kwartał 2015 r. są pierwszymi, które prezentujemy jako spółka giełdowa. Notowane przez nas wzrosty dowodzą, że potrafimy osiągać bardzo dobre rezultaty również w trudnym otoczeniu rynkowym, tj. w środowisku spadających stóp procentowych i wyższych składek na rzecz Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Jestem przekonany, że m.in. dzięki środkom pozyskanym z niedawnej publicznej oferty akcji będziemy kontynuować dynamiczny rozwój systematycznie budując wartość dla akcjonariuszy – powiedział Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.

 


W I kwartale 2015 r. wynik Grupy Idea Bank z tytułu prowizji wyniósł 113,3 mln zł, a wynik z tytułu odsetek 74,5 mln zł. To o odpowiednio 53% i 12% więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Jednocześnie, wynik prowizyjny był porównywalny z wypracowanym w IV kwartale ubiegłego roku (112,6 mln zł). Wynik odsetkowy był natomiast niższy niż w ostatnim kwartale 2014 r., co wynika z kolejnych obniżek stóp procentowych dokonanych przez Radę Polityki Pieniężnej w październiku 2014 r. i na początku marca 2015 r.


Koszty działania Grupy w I kwartale 2015 r. wyniosły 129,3 mln zł, wobec 150,5 mln zł w IV kwartale 2014 r. mimo dodatkowego obciążenia wyższą opłatą na rzecz BFG. Obniżenie kosztów kwartał do kwartału to efekt realizacji synergii kosztowych w Grupie.


– W I kwartale 2015 r. pozyskaliśmy 4,7 tys. nowych kredytobiorców, a wartość sprzedanych produktów kredytowych utrzymuje się na fali wzrostowej – kolejny kwartał z rzędu przekroczyła 1,2 mld zł. Nasi klienci otworzyli też ponad 22 tys. rachunków. Klienci, z którymi łączy nas co najmniej 2-letnia relacja, posiadają średnio prawie 3 produkty, a 28% z tych klientów posiada 4 lub więcej naszych produktów – dodał Jarosław Augustyniak. – To pokazuje, że skutecznie zmierzamy w kierunku budowania coraz mocniejszych relacji z naszymi klientami.


W I kwartale Idea Bank intensywnie rozwijał również innowacyjne projekty dedykowane przedsiębiorcom: została uruchomiona bankowość w chmurze – Idea Cloud, na ulice Warszawy wyjechał pierwszy mobilny wpłatomat, uruchomiona została również pierwsza nowoczesna placówka Idea Hub. Projekty te otrzymały prestiżowe, międzynarodowe wyróżnienia. – Od początku istnienia grupy naszym kluczowym celem w podejmowanych działaniach marketingowych było dostarczanie takich narzędzi dla naszych klientów, które pomogą im budować i promować ich biznes. Tak było wcześniej z kampanią Duma Przedsiębiorcy, tak jest również i tym razem z rozwiązaniami Idea Cloud, Idea Hub czy mobilny wpłatomat. Liczymy, że przełoży się to również na dalszy wzrost lojalności naszych klientów – dodał Jarosław Augustyniak.


Na koniec I kwartału 2015 r. wartość portfela kredytowego i leasingowego Grupy Idea Bank sięgnęła 10,2 mld zł, co oznacza wzrost o 97% rok do roku i o 4% w porównaniu z końcem 2014 r. Wartość zgromadzonych depozytów wyniosła natomiast 11,3 mld zł (wzrost o 96% rok do roku i 4% kwartał do kwartału). Wskaźnik kredytów do depozytów Grupy kształtował się w analizowanym okresie na poziomie 90%.


Łączna wartość aktywów Grupy Kapitałowej Idea Bank na koniec marca 2015 r. wyniosła ponad 15,6 mld zł, co oznacza wzrost o 100% rok do roku.

 

Zysk netto (mln zł) Współczynnik adekwatności kapitałowej (CAR)*

* Współczynnik adekwatności kapitałowej na poziomie jednostkowym dla Banku

 

Mimo dynamicznego rozwoju, Idea Bank utrzymuje wskaźniki kapitałowe na bezpiecznym poziomie. Na koniec I kwartału br. współczynnik wypłacalności (CAR) kształtował się na poziomie 14,1% wobec 13,3% na koniec I kwartału 2014 r. i 13,5% na koniec ubiegłego roku. Wartość tego wskaźnika nie uwzględnia przy tym ponad 254 mln zł z emisji nowych akcji, które powiększyły kapitały własne Banku w kwietniu br. Teoretyczna wartość tego wskaźnika – zakładając IPO na koniec I kwartału – wyniosła 16,8%.

 

Źródło: Idea Bank

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie