LPP opublikowało wyniki za I kw. 2015 roku. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe wraz z ich odniesieniem do I kw. 2014 roku.
Wybrane pozycje wynikowe [mln zł] |
I kw. 2015 |
I kw. 2014 |
Przychody ze sprzedaży |
1 002,6 |
945 |
Wynik z działalności operacyjnej |
23,7 |
48,4 |
EBITDA |
74,1 |
88,4 |
Wynik brutto |
-29,7 |
-12,4 |
Wynik netto |
-37,3 |
-14,3 |
Źródło: LPP S.A.
W I kw. 2015 roku przychody LPP przekroczyły 1 mld zł w porównaniu do 945 mln zł przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Z kolei zysk na działalności operacyjnej okazał się mniejszy o 51% rok do roku i wyniósł 23,7 mln zł. Mniejsza różnica widoczna jest na zysku EBITDA, który wyniósł 74,1 mln zł w relacji do 88,4 mln zł w I kw. 2014 roku. Strata brutto i netto wyniosły odpowiednio 29,7 mln zł oraz 37,3 mln zł, kiedy rok temu w I kw. spółka odnotowała stratę na poziomie odpowiednio 12,4 mln zł oraz 14,3 mln zł. Opublikowane wyniki okazały się lepsze od oczekiwań rynku, który zakładał stratę już na poziomie działalności operacyjnej w wysokości 15 mln zł. Strata netto zgodnie z konsensusem PAP miała wynieść 56,5 mln zł.
LPP poinformowało w raporcie, że główną przyczyną niższych wyników rok do roku był spadek sprzedaży w sklepach porównywalnych, a także spadek wartości waluty w Rosji i na Ukrainie. Spółka zaraportowała, że sprzedaż w sklepach porównywalnych w I kw. 2015 roku spadła o 0,7%, z pominięciem wpływu zmian kursów walutowych. W celu utrzymania zyskowności spółka stara się zmniejszać koszty poprzez renegocjację warunków czynszów za najem, a także dostosowując strukturę zatrudnienia do aktualnego poziomu sprzedaży.
Spółka podjęła decyzję o dalszym spowolnieniu tempa rozwoju w Rosji i na Ukrainie. W I kw. br. powierzchnia handlowa została zwiększona o 25 tys. m2, czyli o 3,5%. Uruchomiono kolejne sklepy w Czechach i Niemczech. Ponadto spółka uruchomiła pierwszy sklep na Bliskim Wschodzie, w Egipcie.
Ekspansja w tym kierunku ma być kontynuowana. Jeszcze w 2015 roku ma powstać 8 salonów sprzedaży w tym regionie, a w ciągu najbliższych pięciu lat 30. W II kw. br. otwarto pierwsze sklepy w Katarze i Kuwejcie.
„Od wielu lat strategia rozwoju LPP zakłada ciągłe inwestycje i coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży. Dzisiejsze otwarcie salonu RESERVED w Egipcie to dla nas chwila symboliczna – robimy pierwszy krok w zupełnie nowym kierunku. Po ubiegłorocznym udanym debiucie na największym rynku zachodnioeuropejskim, w Niemczech, nasze produkty obecne są na bliskim Wschodzie – dziś w Egipcie, a niebawem w kolejnych krajach tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się regionu” – skomentował w lutym br. Hubert Komorowski, Wiceprezes Zarządu.
Kurs akcji LPP już od ponad półtora roku porusza się w kanale bocznym 7 000 zł – 10 000 zł. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy byliśmy świadkami dwóch fałszywych wybić dołem z tego przedziału cenowego. Sytuacja techniczna LPP jest o tyle ciekawa, że coraz bliżej znajduje się długoterminowa linia trendu wzrostowego, zapoczątkowana zaraz po debiucie giełdowym spółki w 2001 roku. Obecnie przebiega ona na poziomie 6 400 zł i stanowi silne wsparcie dla kursu.
Źródło: Stooq.pl |
Źródło: LPP, PAP