Spółki odzieżowe opublikowały miesięczną dynamikę sprzedaży za maj 2015 roku. Poniżej prezentujemy zestawienie wyników za poprzedni miesiąc oraz w ujęciu narastającym od początku roku.
Przychody maj 2015 [mln zł] |
dynamika r/r | Przychody narastająco styczeń-maj 2015 [mln zł] | dynamika r/r | |
LPP | 447 | 12% | 1 833 | 6% |
Vistula | 47,5 | 16,1% | 189,4 | 16,5% |
Redan | 47 | 16% | 209 | 12% |
Bytom | 11,7 | 39,4% | 47,4 | 30,8% |
Próchnik | 4 | 10% | - | - |
Coccodrillo | 10,9 | 17% | 40 | 17% |
Solar | 9,8 | -10,1% | - | - |
Źródło: raporty bieżące spółek
W maju br. spółki odzieżowe zwiększyły sprzedaż rok do roku, jedynie Solar odnotował mniejsze przychody niż rok wcześniej. LPP, największy przedstawiciel segmentu odzieżowego na polskiej giełdzie, zwiększył przychody w maju o 12% rok do roku, a narastająco od początku roku o 6%. W raporcie bieżącym LPP podało, że szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży w maju 2015 roku wyniosła 52%, o 10 punktów procentowych mniej niż przed rokiem. Spółka informuje również o zmianie powierzchni sprzedaży. Na koniec maja 2015 roku wyniosła ona 770,4 tys. m2 i była większa o 17% rok do roku.
Grupa Vistula zwiększyła przychody w maju o 16,1%, do 47,5 mln zł. Z tego przychody z segmentu odzieżowego wyniosły 26,7 mln zł i były wyższe o 22,2% rok do roku. Z kolei przychody z segmentu jubilerskiego wzrosły o 13,3%, do 17,7 mln zł w maju 2015 roku. Przypomnijmy, że W. Kruk, odpowiedzialny za segment jubilerski, został wydzielony na początku roku do odzielnej spółki, a w planach jest jego debiut na giełdzie.
Redan zwiększył przychody w maju o 16%, do 47 mln zł. Spółka w miesięcznych raportach podaje również zmianę powierzchni handlowej, która na koniec maja 2015 roku wyniosła 110,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 8% rok do roku. W segmencie dyskontowym przychody wyniosły 27 mln zł, a więc wzrosły o 16% w porównaniu z majem 2014 roku. Z kolei w segmencie modowym przychody na rynku polskim wzrosły o 29% i wyniosły 17,7 mln zł. Na rynkach zagranicznych sprzedaż spadła o 30% rok do roku, i wyniosła 2,7 mln zł po przeliczeniu na polską walutę.
Największą dynamikę przychodów w maju br. odnotował Bytom, którego sprzedaż wzrosła o 39,4% i wyniosła 11,72 mln zł. Z kolei sprzedaż Próchnika wzrosła o 10% i wyniosła 4 mln zł. Sklep internetowy wygenerował w maju br. 79,3 mln zł przychodów, podczas gdy rok wcześniej jeszcze nie funkcjonował. Niedawny debiutant, Corccodrillo, wygenerował w maju 10,9 mln zł przychodów, o 17% więcej niż w maju ubiegłego roku.
Źródło: LPP, Vistula, Redan, Bytom, Próchnik, Coccodrillo, Solar