„Naszym głównym celem jest poprawa wydajności sprzedaży z metra kwadratowego, między innymi dzięki optymalizacji powierzchni sprzedażowej” – mówił w wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv podczas konferencji WallStreet w Karpaczu Prezes Zarządu Intersport S.A., Artur Mikołajko.
Od trzech lat Intersport pracuje nad całorocznymi grupami produktów ze względu na załamanie zimy postępujące od 2011 roku. Udział produktów zimowych w obrotach spółki spadł z 50% jeszcze 10 lat temu, do 20% w 2014 roku. Przedstawiciel spółki wymienił trzy czynniki, które mogą spowodować wzrost marży w 2015 roku. Są nimi efekt bazy, czyli słabsza marża na grupach zimowych w 2014 roku, mniejsze zamówienia towarów, aby mniej towarów było na wyprzedaży i poprawa marży na markach własnych.
W wywiadzie prezes Intersportu mówił również o kosztach otwierania nowych sklepów, które zmniejszyły się trzykrotnie, czy też o obecnym trendzie prowadzenia zdrowego trybu życia, który ma pozytywne przełożenie na działalność spółki.