„Kilkuletni program poprawy efektywności ma przynieść redukcję kosztów o około 700 mln zł. W 2014 roku udało się zredukować koszty o około 300 mln zł, to jest 14% ponad zakładany wcześniej plan” – mówił w wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv podczas konferencji WallStreet w Karpaczu analityk finansowy PGNiG, Adam Kucza.
Strategia PGNiG w celu radzenia sobie z postępująca liberalizacją rynku gazu zakłada skupienie się na trzech kluczowych obszarach. Są nimi walka o utrzymanie klienta, obniżki taryf i przygotowywana oferta Dual Fuel, czyli oferta sprzedaży paliwa gazowego oraz energii elektrycznej.
Planowany CAPEX na 2015 rok wynosi 4,3 mld zł, bez uwzględnienia przejęć i akwizycji. Nakłady inwestycyjne są głównie związane z obszarem poszukiwań i wydobycia, szczególnie w Polsce na co ma zostać wydane 1,4 mld zł. Pod względem wielkości nakładów drugim obszarem jest sieć dystrybucyjna (sieć gazownicza ma w Polsce około 180 tys. km), a trzecim jest obszar wytwarzania ciepła i energii elektrycznej.