Chat with us, powered by LiveChat

Dane sprzedażowe LPP i CCC za lipiec nie powalają na kolana

Skomentuj artykuł
© BillionPhotos.com - Fotolia.com

Dwie flagowe spółki z polskiego rynku, odzieżowa LPP i obuwnicza CCC, podały wyniki sprzedażowe za lipiec. Spółki systematycznie zwiększają przychody jednak osiągana dynamika może budzić wątpliwości inwestorów.

 

LPP w lipcu bieżącego roku osiągnęło 442 mln zł przychodów ze sprzedaży, o około 6% więcej niż w lipcu 2014 roku. Większa sprzedaż ponownie była okupiona spadkiem marży brutto na sprzedaży, która w lipcu spadła o około 5 punktów procentowych, do 46%. Przypomnijmy, że spółka od początku roku notuje spadek marży, a największy spadek został odnotowany w maju, kiedy wyniósł 10 punktów procentowych, a marża wyniosła 52%. Negatywną tendencją w raportowanej co miesiąc sprzedaży jest także większa dynamika przyrostu powierzchni handlowej niż przychodów. Na koniec lipca powierzchnia handlowa spółki wyniosła około 776 tys. km2, a więc o 15% więcej wobec roku poprzedniego. Od początku roku przychody LPP wyniosły 2 736 mln zł (+7% rok do roku).

 


 


 

Sprzedaż CCC w lipcu wyniosła 161,3 mln zł i była wyższa o 11,9% wobec lipca 2014 roku. Od początku roku spółka osiągnęła 1,2 mld zł przychodów, czyli o 20,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka nie podaje w miesięcznych raportach wzrostu powierzchni handlowej, należy jednak pamiętać, że CCC prowadzi intensywną ekspansję zagraniczną. Poniżej w materiale wideo Wiceprezes Zarządu CCC S.A., Piotr Nowjalis, w wywiadzie dla Inwestorzy.tv mówi między innymi o planach otworzenia około 500 nowych sklepów do 2017 roku.

 

Przypomnijmy, że w założeniach na 2015 rok CCC oszacowało wzrost przychodów o ponad 40%, co oznacza, że spółka liczy na 2,8 mld zł przychodów w 2015 roku. Jak dotąd największa dynamika sprzedaży w tym roku została osiągnięta w styczniu, kiedy wyniosła ponad 40%. W kolejnych miesiącach wahała się wokół 20%, za wyjątkiem marca kiedy spadła do 7,6%. Powrót do wzrostów przychodów na poziomie ze stycznia może nastąpić już we wrześniu, należy jednak mieć na uwadze, że będzie to zależało od pogody. Ta rok temu zaskoczyła wyjątkowo ciepłą jesienią i późną zimą, która na dobre przyszła dopiero w grudniu. Miało to swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych CCC, które we wrześniu 2014 roku spadły o 14,4% rok do roku, natomiast w grudniu skokowo wzrosły o ponad 40% rok do roku. Tym samym spółka może korzystać z efektu niskiej bazy z poprzedniego roku, i o ile pogoda „dopisze” w tym roku odnotowane dynamiki sprzedaży mogą być znacznie większe.

 

 

Źródło: LPP, CCC

 

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie