„Polski rynek win jest w początkowej fazie rozwoju. Konsumpcja wina w Polsce wynosi około 2,5 litra na statystycznego Polaka w porównaniu do około 20 litrów w Europie Zachodniej. W ostatnich latach wzrost rynku wyhamował do 2% - 3%. Liczymy, że w najbliższych latach wzrost rynku wina będzie się poprawiał równolegle do polskiej koniunktury” – mówił w wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv podczas konferencji WallStreet w Karpaczu Wiceprezes Zarządu Ambra S.A., Piotr Kaźmierczak.
Spółka Ambra jest liderem na polskim rynku, o bardzo rozpoznawalnej marce. Sprzedaż wprowadzonego przez spółkę dwa lata temu Cydru Lubelskiego ma wynieść w tym roku 6 tys. litrów, trzykrotnie więcej niż rok temu. Zdaniem zarządu cydr stanie się zyskownym produktem już w przyszłym roku. Wszystkie produkty spółki są dostępne w szerokiej dystrybucji we wszystkich kanałach, w tym spółka posiada największą na rynku sieć sklepów specjalistycznych z winem liczącą 25 punktów. Spółka prowadzi również sprzedaż online przez Internet dzięki przejęciu większościowego udziału w tym roku w spółce Winezja.pl.