Zapraszamy do zapoznania się z raportem analitycznym na temat 11 bit studios S.A. przygotowanym przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Spis treści:
- Profil Spółki
-
„This War of Mine”
-
Analiza wyników finansowych
- „Industrial”
- Rozwój 11 bit launchpad i Games Republic
- Analiza techniczna
11 BIT STUDIOS S.A.
1. Profil spółki
11 bit studios jest deweloperem gier wideo dedykowanych na wiele platform, takich jak komputery PC, Mac, konsole, smartfony i tablety. Jak do tej pory największą hitową produkcją studia była gra „This War of Mine”. Zadebiutowała ona pod koniec 2014 roku i przyniosła firmie zarówno duże zyski jak i olbrzymią rozpoznawalność wśród inwestorów. Akcje spółki należy zaliczyć do największych okazji inwestycyjnych nie tylko 2014 roku ale i ostatnich kilku lat. Po informacji o sukcesie gry "This War of Mine”, która już po dwóch dniach od premiery pokryła koszty produkcji i zaczęła przynosić już tylko same zyski, kurs akcji dynamicznie wzrósł z okolic 9,50 zł do 75 zł, dając okazję do zarobku ponad 650% w miesiąc. 11 bit studios w swoim portfolio produktowym ma jeszcze takie gry jak „Anomaly Defenders”, „Anomaly Korea”, „Anomaly Warzone Earth”, „Anomaly 2”, „Spacecom”, „Sleepwalker’s Journey” czy „Funky Smugglers”. Oprócz produkcji gier, w ramach grupy funkcjonuje również segment wydawniczy pod nazwą 11 bit launchpad oraz segment dystrybucji cyfrowej pod nazwą gamesrepublic.com. Celem 11 bit launchpad jest produkcja i dystrybucja gier niezależnych zespołów polskich jak i zagranicznych, którym oferowane jest wsparcie w zakresie finansowania, koncepcji, technologii czy promocji na każdym etapie produkcji i sprzedaży. Z kolei platforma gamesrepublic.com sprzedaje gry zarówno spółki jak i innych producentów i wydawców światowych. W jej ofercie na koniec października ubiegłego roku było ponad 1200 tytułów, z których korzystało ponad 600 tys. zarejestrowanych użytkowników. Zamysłem spółki było stworzenie platformy do dystrybucji cyfrowej gier, aby dywersyfikować działalność grupy. Na tle konkurencji Game Republic wyróżnia się nowoczesnymi sposobami sprzedaży (np. szycie indywidualnych promocji dla pojedynczych użytkowników). Break even point wedle założeń ma zostać osiągnięty w II półroczu 2016 roku i platforma ma zacząć od tego czasu zarabiać na siebie. Obecnie za jej rozwój odpowiada kilka osób. Na czele tego projektu od października 2015 roku stoi Dariusz Nazim, który zbudował sklep CDP.PL.
2. „This War of Mine”
Koszty wyprodukowania gry w wersji PC wyniosły około 2 mln zł. Do tego należy dodać „małe” parę set tysięcy złotych kosztów marketingowych. Porównując wielkość poniesionych kosztów do przychodów ze sprzedaży grupy (które głównie pochodzą z tej gry) widoczna jest imponująca stopa zwrotu (co opisujemy w rozdziale dotyczącym wyników finansowych). Sprzedaż „This War of Mine” nadal, jak deklaruje spółka, utrzymuje się na wysokim poziomie dzięki skutecznym działaniom promocyjnym. Od połowy lipca ubiegłego roku gra dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi Android i iOS. Z kolei wersja na smartfony zadebiutowała w listopadzie 2015 roku.
Dostosowanie gry na inne platformy kosztowało firmę „małe” kilkaset tysięcy złotych. Cena bazowa wersji PC wynosiła 19,99 euro i dolarów w zależności od rynku. Proces zarządzania ceną był zależny od kolejnych promocji – im dalej od premiery tym gra była tańsza (np. wakacyjna czy jesienna promocja zmniejszała cenę nawet o 50-60%). Wersja na tablety jest sprzedawana w cenie bazowej 15 euro i dolarów (jest to dość wysoka cena jeśli chodzi o gry na urządzenia mobilne). Po premierze gry mobilnej produkt 11 bit studios był w czołówkach sprzedażowych aplikacji mobilnych na głównych rynkach w Wielkiej Brytanii, USA czy Niemiec.
Dystrybucja gry odbywa się praktycznie tylko za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Taki sposób pozwala przede wszystkim osiągać wyższe marże od kanałów tradycyjnych. W kanałach cyfrowych marża „pośrednika” oscyluje wokół 30%. Pozostała część kwoty to już przychód producenta. Spółka nie publikuje danych wolumenowych sprzedaży i nie zamierza tego robić. Podkreśla fakt, że są to dane ciężko przeliczalna ze względu na mnogość platform dystrybuujących, różnego rodzaju promocje, sprzedaż w pakietach etc. Inwestorzy mogą indywidualnie próbować szacować wielkość wolumenów sprzedanego produktu biorąc pod uwagę cenę (wraz z promocjami) i przychody spółki.
Gra nadal cieszy się sporym zainteresowaniem, co widać po kwartalnych przychodach. W raporcie za III kwartał 2015 roku widoczny był efekt m.in. uruchomienia sprzedaży gry na tablety oraz bieżąca sprzedaż, która utrzymuje się na satysfakcjonującym spółkę poziomie. Z kolei w wynikach za IV kw. 2015 będzie widoczny efekt m.in. promocji z początku października polegającej na obniżce 60% ceny bazowej (spółka zna już jej efekt i jest mile zaskoczona), efekt black friday