CCC opublikowała raport finansowy za IV kw. 2015 roku. Spółka poprawiła wyniki na każdej pozycji, z uwzględnieniem oczyszczonego zysku netto w IV kw. 2014 roku, a zaraportowane zyski przerosły oczekiwania analityków. Poniżej w tabeli przedstawiamy wybrane pozycje wynikowe.
Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł) |
IV kw. 2015 r. |
IV kw. 2014 r. |
Przychody |
755 416 |
679 201 |
Wynik brutto na sprzedaży |
407 393 |
371 325 |
Wynik operacyjny |
118 295 |
98 798 |
Wynik EBITDA |
133 952 |
122 178 |
Wynik brutto |
114 318 |
95 059 |
Wynik netto |
105 222 |
309 939 |
Źródło: CCC S.A.
Przychody spółki w IV kw. 2015 roku wyniosły 755,4 mln zł, o 11,2% więcej niż przed rokiem. Odnotowano ubytek na marży brutto na sprzedaży, która spadła z 54,7% do 53,9%. Wynik operacyjny powiększył się do 118,3 mln zł (+19,7%), a wynik EBITDA do 134 mln zł (+9,6%). W IV kw. 2014 roku spółka wykazała dodatkowe zyski w wysokości 231,4 mln zł w postaci aktywa na podatek odroczony w związku z powstałą wartością firmy i nabyciem znaków towarowych. Po oczyszczeniu zysku o te zdarzenia wyniósł on 78,6 mln zł. W porównaniu do oczyszczonego zysku netto, w IV kw. 2015 roku był on większy o 33,9% i wyniósł 105,2 mln zł.
Zaraportowane zyski okazały się znacznie wyższe od konsensusu rynkowego publikowanego przez PAP. Wynik operacyjny był o 25,3% większy od oczekiwań, wynik EBITDA o 17,9%, a zysk netto o 14,4%. Przychody okazały się na poziomie zbliżonym do średnich szacunków analityków.
Wstępne wyniki za cały 2015 rok wskazują na przychody w wysokości 2,31 mld zł wobec 2 mld zł w 2014 roku. Zgodnie z pozostałymi wynikami marża brutto na sprzedaży spadła w tym okresie z 55,1% do 53,9%. Wynik operacyjny wyniósł 248,5 mln zł wobec 243,2 mln zł przed rokiem, a EBITDA 307,6 mln zł wobec 295,9 mln zł. Zysk netto w 2015 roku to 250,6 mln zł wobec 420,4 mln zł i 189 mln zł zysku oczyszczonego.
Na koniec grudnia 2015 roku sieć sprzedaży CCC obejmowała 773 placówki o łącznej powierzchni 371,5 m kw, z tego 410 w Polsce. W Niemczech liczba placówek wyniosła 51, a w Austrii 27. Podczas konferencji wynikowej przedstawiciele CCC mówili, że w 2016 roku spółka chce zwiększyć powierzchnię o nie mniej niż 100 tys. m kw., z tego około 77 tys. m kw. poza krajem, a około 23 tys. m kw. w Polsce. Nakłady inwestycyjne na ten cel mają przekroczyć 140 mln zł. Na początku stycznia spółka zapłaciła pierwszą transzę nabycia 74,99% udziałów w spółce eobuwie.pl, a spółka szacuje, że łączne koszty związane z przejęciem wyniosą 220-230 mln zł. W kanale online oczekiwany wzrost sprzedaży to co najmniej 75%, z czego kanał e-commerce ma zostać uruchomiony w Bułgarii, na Litwie i Ukrainie.
Po publikacji wyników kurs akcji wystrzelił w górę, do godziny 13:30 zyskując 6,5%. Z technicznego punktu widzenia kurs akcji doszedł po silnego wsparcia przy cenie 140 zł, na który zwracaliśmy uwagę już wcześniej, w tym miejscu. Skuteczne wybicie powyżej tego poziomu będzie silnym, pozytywnym sygnałem płynącym z analizy.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: CCC S.A.