Chat with us, powered by LiveChat

CCC zaskakuje zyskami w IV kw. 2015 roku

Skomentuj artykuł
© Kaspars Grinvalds - Fotolia.pl

CCC opublikowała raport finansowy  za IV kw. 2015 roku. Spółka poprawiła wyniki na każdej pozycji, z uwzględnieniem oczyszczonego zysku netto w IV kw. 2014 roku, a zaraportowane zyski przerosły oczekiwania analityków. Poniżej w tabeli przedstawiamy wybrane pozycje wynikowe.

 

Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł)

IV kw. 2015 r.

IV kw. 2014 r.

Przychody

755 416

679 201

Wynik brutto na sprzedaży

407 393

371 325

Wynik operacyjny

118 295

98 798

Wynik EBITDA

133 952

122 178

Wynik brutto

114 318

95 059

Wynik netto

105 222

309 939

Źródło: CCC S.A.

 

Przychody spółki w IV kw. 2015 roku wyniosły 755,4 mln zł, o 11,2% więcej niż przed rokiem. Odnotowano ubytek na marży brutto na sprzedaży, która spadła z 54,7% do 53,9%. Wynik operacyjny powiększył się do 118,3 mln zł (+19,7%), a wynik EBITDA do 134 mln zł (+9,6%). W IV kw. 2014 roku spółka wykazała dodatkowe zyski w wysokości 231,4 mln zł w postaci aktywa na podatek odroczony w związku z powstałą wartością firmy i nabyciem znaków towarowych. Po oczyszczeniu zysku o te zdarzenia wyniósł on 78,6 mln zł. W porównaniu do oczyszczonego zysku netto, w IV kw. 2015 roku był on większy o 33,9% i wyniósł 105,2 mln zł.

 

Zaraportowane zyski okazały się znacznie wyższe od konsensusu rynkowego publikowanego przez PAP. Wynik operacyjny był o 25,3% większy od oczekiwań, wynik EBITDA o 17,9%, a zysk netto o 14,4%. Przychody okazały się na poziomie zbliżonym do średnich szacunków analityków.

 

Wstępne wyniki za cały 2015 rok wskazują na przychody w wysokości 2,31 mld zł wobec 2 mld zł w 2014 roku. Zgodnie z pozostałymi wynikami marża brutto na sprzedaży spadła w tym okresie z 55,1% do 53,9%. Wynik operacyjny wyniósł 248,5 mln zł wobec 243,2 mln zł przed rokiem, a EBITDA 307,6 mln zł wobec 295,9 mln zł. Zysk netto w 2015 roku to 250,6 mln zł wobec 420,4 mln zł i 189 mln zł zysku oczyszczonego.

 

Na koniec grudnia 2015 roku sieć sprzedaży CCC obejmowała 773 placówki o łącznej powierzchni 371,5 m kw, z tego 410 w Polsce. W Niemczech liczba placówek wyniosła 51, a w Austrii 27. Podczas konferencji wynikowej przedstawiciele CCC mówili, że w 2016 roku spółka chce zwiększyć powierzchnię o nie mniej niż 100 tys. m kw., z tego około 77 tys. m kw. poza krajem, a około 23 tys. m kw. w Polsce. Nakłady inwestycyjne na ten cel mają przekroczyć 140 mln zł. Na początku stycznia spółka zapłaciła pierwszą transzę nabycia 74,99% udziałów w spółce eobuwie.pl, a spółka szacuje, że łączne koszty związane z przejęciem wyniosą 220-230 mln zł. W kanale online oczekiwany wzrost sprzedaży to co najmniej 75%, z czego kanał e-commerce ma zostać uruchomiony w Bułgarii, na Litwie i Ukrainie.

 

Po publikacji wyników kurs akcji wystrzelił w górę, do godziny 13:30 zyskując 6,5%. Z technicznego punktu widzenia kurs akcji doszedł po silnego wsparcia przy cenie 140 zł, na który zwracaliśmy uwagę już wcześniej, w tym miejscu. Skuteczne wybicie powyżej tego poziomu będzie silnym, pozytywnym sygnałem płynącym z analizy.

 

CCC - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: CCC S.A.

 

Spółka bierze udział w programie 10 na 10 - komunikuj się skutecznie

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie