Spis treści:
-
Analiza wyników finansowych i bilansu po I półroczu 2014 r.
-
Wpływ iSource na wyniki Grupy ABC Data
-
Realizacja prognozy finansowej na 2014 rok
-
Skup akcji własnych
-
Dywidenda rośnie z kolejnym rokiem
-
Analiza wskaźnikowa
Aktualizacja raportu: MCI (+ABC Data)
ABC Data Update
O spółce ABC Data pisaliśmy w grudniu 2012 r. skrócony raport analityczny będący częścią większego raportu o funduszu MCI. Wówcza był to punkt zwrotny dla ABC Data, gdyż stery w spółce obejmował nowy prezes – Norbert Biedrzycki, z którym MCI wiązał duże nadzieje. Dość szybko nakreślił on plan ważnych zmian, które chciał wzdrożyć w spółce, a ich celem miał być szybszy wzrost wartości firmy dla akcjonariuszy. Patrząc z perspektywy 2 lat można stwierdzić, że zmiany wyszły na dobre – spółka znacząco zwiększyła w tym okresie sprzedaż jak i zyski. O ile więcej zarabia obecnie? Jakie zmiany zaszły w strukturze majątku? Jak duże dywidendy otrzymują akcjonariusze? Jakie są kolejne plany rozwoju i jakie są prognozy finansowe spółki? Na te pytania odpowiada poniższy raport analityczny.
Analiza wyników finansowych i bilansu po I półroczu 2014 r.
Przy analizowaniu wyników dystrybutorów elektroniki należy pamiętać o sezonowości. Wyższe wyniki w tej branży osiągane są w drugiej połowie roku kalendarzowego. Z kolei szczyt sprzedaży dystrybutorzy osiągają w okresie Świąt Bożego Narodzenia, czyli listopad-grudzień. Zjawisko to widać nie tylko po wielkości przychodów i zysków, ale również po elementach bilansu takich jak wysoka wartość zapasów, należności i zobowiązań handlowych oraz salda wykorzystania kredytów bieżących.
Wybrane elementy RZiS ABC Data S.A. (tys. zł) |
I półrocze 2013 r. |
I półrocze 2014 r. |
2Q 2013 r. |
2Q 2014 r. |
Przychody ze sprzedaży |
2 185 264 |
2 559 940 |
1 096 025 |
1 390 575 |
Zysk operacyjny |
30 666 |
34 111 |
14 355 |
21 908 |
Zysk brutto |
27 019 |
28 443 |
13 443 |
19 095 |
Zysk netto |
25 281 |
17 976 |
14 319 |
11 162 |
Źródło: ABC Data S.A.
Wyniki w samym drugim kwartale tego roku należy ocenić pozytywnie. Przychody ze sprzedaży były wyższe o 27% rdr i były niewiele mniejsze niż w szczytowym 4q roku poprzedniego. W pierwszym półroczu tego roku sprzedaż na terenie naszego kraju miała udział 49%, na terenie krajów UE 42%, a w pozostałych krajach 9%. Motorem napędowym była sprzedaż zagraniczna. Rynek krajowy od początku tego roku przyniósł spółce wzrost sprzedaży o 7%, co i tak jest lepszym rezultatem od całego rynku, który według różnych badań rósł w tempie 1-3%. W każdym elemencie RZiS widać poprawę, oprócz zysku netto, ale do niego przejdziemy w dalszej